Все още не е ясно дали тези вагони са изнесени от страната, дали са рязани за скрап или са откраднати по друг начин. В преброяването на наличностите са участвали и представители на Транспортна полиция. Когато всички липси бъдат установени, възможно е да бъде заведено дело срещу неизвестен извършител за незаконно присвояване на вагони. На този етап обаче това са само предположения. Служители от железницата казаха, че не съществуват и никакви доказателства, че вагоните някога са съществували и дали записването им в картотеката отговаря на реално докарани вагони.
Цената на един функциониращ вагон варира между 50 хил. лв. и 50 хил. евро. Тоест в най-добрия случай загубите надхвърлят 30 млн. лв., а в най-лошия вариант сумата е в евро. Когато са за скрап, всеки вагон струва по 4 хил. лв.
Владимиров обясни, че от 2001 г. насам при инвентаризации част от товарните вагони на БДЖ се водели като "непреброени". От дружеството се надяват да продадат 6600 вагона от официално притежаваните 11 хиляди, а на този етап на пазара са пуснати 500 в недобро техническо състояние и още 900, които се нуждаят от по-малък ремонт.
Източник: в. "Монитор"