Другите задържани през годината плавателни съдове са на Параходство Български морски флот. На 13 март в Барселона, за 5 дни е арестуван „Кастор". На същия ден е задържан „Йорданка Николова" в словенския град Копер. Ден по-рано „Козница" е стопиран за 4 дни в Кастеийон. За 5 дни в Клайпеда, Литва, в края на април, е задържан „Мальовица".
Други кораби с много забележки, но избегнали ареста са товарния „Калиакра" менаджиран от „Космос Шипинг" и „Каменица" на БМФ. От 4 проверки на „Калиакра" инспекторите са констатирали общо 48 нередности. За 5 провеврки на „Каменица" са отправени 43 забележки за отстраняване на проблеми. Сред отличниците за тази година са новите кораби на БМФ - „Трпезица" и „Пирин", които нямат нито една нередност при проверките на европейски пристанища. В тази група влизат още „Смолян", „Перелик" и „Верила".
Парижкият меморандум за пристанищен контрол изготвя на всеки три години три списъка за надеждност на националните флагове. Най-рискови се водят знамената на страните, попаднали в „Черния списък". Корабите с такъв флаг се проверяват щателно на всяко европейско пристанище. Като среден се определя рискът на флаговете в „Сивия списък".
„Белият списък" е за националните знамена на държавите, които са покрили всички критерии за безопасност. До 2005 г. България бе в „Черния списък". В момента сме в „сивия", като въпрос на изчисления е дали ще се върнем в негативния, или ще запазим мястото си в среднорисковия диапазон. Такава опасност не бе отречена от кап. Апостолов. Той обаче изрази увереност, че до края на годината повече кораби под български флаг няма да бъдат задържани, което да ни изпрати отново в "Черния списък". Повече яснота за това къде ще попадне България, ще има вероятно през пролетта.
Източник: в. "Позвънете новини"