Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Адв. Шаркова: Най-често пациентите се оплакват от некачествена медицинска помощ
Автор: Ваня Кузманова 18:48 / 11.11.2024Коментари (0)632
©
Най-често пациентите ни търсят с твърдения, че не им е оказана качествена медицинска помощ във всичките ѝ аспекти. Това каза за "Фокус" адвокатът по медицинско право Мария Шаркова.

По думите ѝ някои пациенти се оплакват, че медицинската помощ е била несвоевременна, или че не отговаря на необходимите стандарти за качество.

"Има пациенти, които се оплакват от лошо отношение от страна на медицинския персонал или от липсата на каквато и да е информация - формално предоставяне на различни по вид документи, без да им се разясняват техните права и задължения, както и без да бъдат информирани за предстоящото лечение, без да им се отговаря на зададените въпроси", допълни Шаркова.

Адвокатът по медицинско право посочи, че няма таван за заплащането и ценообразуването на медицински услуги. "Всеки един медицински специалист и всяко едно лечебно заведение има право да оказва медицински услуги извън тези, които се заплащат от НЗОК, на цени, които самото лечебното заведение преценява. Задължение на лечебното заведение обаче е да постави на публично място ценоразписа, за да могат пациентите да се запознаят с тези цени", каза още Шаркова.

"Всеки пациент, който е здравноосигурен, има право на определени медицински услуги, които се заплащат от НЗОК. Ако се изискват някакви допълнителни суми за заплащане в лечебното заведение, пациентът има право да бъде информиран какви са тези услуги и защо се заплащат от него, а не от Здравната каса", обясни тя.

Адвокат Шаркова заяви, че пациентите следва да знаят, че във всеки един случай, в който заплащат дадена услуга или медицинско изделие, имат право да получат разходнооправдателен документ. "Не се плащат пари на ръка - категорично. В случай, че смятат, че неправомерно са им били изискани определени парични суми, могат да подадат сигнал до изпълнителна агенция "Медицински надзор", за да извърши проверка и да прецени дали това е било така", допълни тя.

Адвокатът по медицинско право е на мнение, че в здравеопазването следва да се подобри, както отношението към пациента, така и условията на работа на медицинските специалисти - техните възнаграждения.

"Да се обсъди дали не следва да се разшири пакетът от медицински дейности, лекарствени продукти, медицински изделия, които се заплащат от НЗОК и разбира се, да има по-адекватен контрол за спазването правата на пациентите, тъй като към момента бих казала, че този контрол не е оптимален и не е достатъчно ефективен", заключи Шаркова.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Водна криза
Основният ремонт на Дунав мост
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Димо Алексиев хванат пиян зад волана
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: