Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Адв. Шаркова: Най-често пациентите се оплакват от некачествена медицинска помощ
Автор: Ваня Кузманова 18:48 / 11.11.2024Коментари (0)641
©
Най-често пациентите ни търсят с твърдения, че не им е оказана качествена медицинска помощ във всичките ѝ аспекти. Това каза за "Фокус" адвокатът по медицинско право Мария Шаркова.

По думите ѝ някои пациенти се оплакват, че медицинската помощ е била несвоевременна, или че не отговаря на необходимите стандарти за качество.

"Има пациенти, които се оплакват от лошо отношение от страна на медицинския персонал или от липсата на каквато и да е информация - формално предоставяне на различни по вид документи, без да им се разясняват техните права и задължения, както и без да бъдат информирани за предстоящото лечение, без да им се отговаря на зададените въпроси", допълни Шаркова.

Адвокатът по медицинско право посочи, че няма таван за заплащането и ценообразуването на медицински услуги. "Всеки един медицински специалист и всяко едно лечебно заведение има право да оказва медицински услуги извън тези, които се заплащат от НЗОК, на цени, които самото лечебното заведение преценява. Задължение на лечебното заведение обаче е да постави на публично място ценоразписа, за да могат пациентите да се запознаят с тези цени", каза още Шаркова.

"Всеки пациент, който е здравноосигурен, има право на определени медицински услуги, които се заплащат от НЗОК. Ако се изискват някакви допълнителни суми за заплащане в лечебното заведение, пациентът има право да бъде информиран какви са тези услуги и защо се заплащат от него, а не от Здравната каса", обясни тя.

Адвокат Шаркова заяви, че пациентите следва да знаят, че във всеки един случай, в който заплащат дадена услуга или медицинско изделие, имат право да получат разходнооправдателен документ. "Не се плащат пари на ръка - категорично. В случай, че смятат, че неправомерно са им били изискани определени парични суми, могат да подадат сигнал до изпълнителна агенция "Медицински надзор", за да извърши проверка и да прецени дали това е било така", допълни тя.

Адвокатът по медицинско право е на мнение, че в здравеопазването следва да се подобри, както отношението към пациента, така и условията на работа на медицинските специалисти - техните възнаграждения.

"Да се обсъди дали не следва да се разшири пакетът от медицински дейности, лекарствени продукти, медицински изделия, които се заплащат от НЗОК и разбира се, да има по-адекватен контрол за спазването правата на пациентите, тъй като към момента бих казала, че този контрол не е оптимален и не е достатъчно ефективен", заключи Шаркова.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Световна черна хроника
Борба за влияние в Близкия Изток
Наводнения във Валенсия
Мигрантски натиск към България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: