Онлайн търговецът премълчава за правото ни на отказ – срокът расте до година и 14 дни В случай че онлайн търговецът не Ви информира, че в 14-дневен срок имате право да се откажете от покупката през Интернет и не Ви предостави формуляр за упражняването на това право, срокът за връщане се увеличава с една година.
"Ако сега 14 дни е срокът, в който откакто получим стоката можем да се откажем от нея, щом търговецът не ни е информирал за законовото ни право да развалим сделката и не ни е предоставил такъв формуляр, заедно с пратката най-късно, то този срок се удължава на година и 14 дни в полза на потребителя“, обясни Габриела Руменова от онлайн платформата "
Ние, потребителите“.
При отказ от покупката търговецът трябва да ни възстанови в 14-дневен срок заплатените от нас суми, включително и тези за доставката на пратката. Той може да задържи куриерската такса само ако при поръчката ние изрично сме пожелали доставянето да стане по различен от стандартния обявен от него начин.
Разходите по връщането на стоката обаче може да са за наша сметка, но това трябва да е предварително обявено в общите условия на магазина. Важно е да се има предвид, че правото на отказ не важи за всички стоки, но търговецът е длъжен да посочи когато то е неприложимо!