Българският ресторантьорски и туристически бизнес прави всичко възможно да се възстанови след локдауните през 2020, но, изглежда, че вместо да привлича възможно повече хора, гони редица клиенти. По Черноморието има нова мода – компания от двама души са нежелани клиенти.
В много крайбрежни ресторанти в Каварна, в ресторанта за охлюви вБългарево, в Бяла, Обзор и други градове заведенията не приемат резервации за двама, а дори да има свободни маси за повече души, не ги настаняват, "за да не горят останалите места“.
Потребител във споделяФейсбук, че е опитал да направи резервация за двама, но приемали само компании от над 5 души. На място установили, че много маси са останали незаети. Подобни оплаквания има и за заведение в центъра на Пловдив.
Потребител свидетелстват и за практиката на места да се взимат по 10-20 лева за празен стол на масата.
И в предишни години по Българското Черноморие имаше сигнали за "такса празен стол", като най-известният случай е от заведението "Милоз Фиш енд Грил" в Созопол. През 2017 г. бившият премиер
Бойко Борисов разпореди проверка в ресторанта след избухналото недоволство от страна на клиенти за начисляване на допълнителни 20 лева за незаето място.
"Изключително недопустимо е заведение да събира такса "празен стол“, независимо от ситуацията", коментира тогавашният министър на туризма Николина Ангелкова.
За да заобиколят системата, клиенти прибягват до похвата да резервират маси с повече от две места, след което заявяват, че останалите от компанията няма как да дойдат.
"Максимата, че клиентът винаги е с предимство, май вече е позабравена. Алчността, безхаберието и егоцентризмът по родното ни Черноморие са взели превес“, пише потребител във Фейсбук, цитиран от "Булевард България". Други предлагат решение за ресторантьорите – да настаняват по двама клиенти на по-големи маси и да преместват излишните столове, за да запазят същия капацитет".