ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
"Азия е по-близо до Европа": Пуснаха автомагистралата между Калотина и Драгоман | ||||||
| ||||||
Министър Цеков поздрави екипите на възложителя, строителя и надзора с добре свършената работа. "Така сме една стъпка по-близо да имаме пълноценна транспортна свързаност със Сърбия. Надявам се следващата стъпка да направим до края на 2024 г. като открием и последния участък от АМ "Европа", който свързва Сливница със София", допълни той. Регионалният министър отбеляза, че участъкът между Калотина и Драгоман на АМ "Европа" е изпълнен в относително кратък, но изключително тежък период, съвпадащ с ковид-кризата от 2020 г., високите инфлационни процеси през 2021 г. и 2022 г. и политическа нестабилност, включваща три редовни и четири служебни кабинета. Като постижение на проекта той отчете предотвратяването на сериозни пътно-транспортни произшествия, които винаги са изключително голям риск при строителство без преустановяване на трафика по основното трасе по време на ремонтните работи, както и наличието на железопътна линия в съседство. Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подчерта, че общата стойност на европейските средства за цялата автомагистрала "Европа“ са близо 590 млн. лв., от които 424 млн. лева са по линия на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“, а 165 млн. лева са осигурени от Механизма за свързана Европа. "С изграждането на тази свързаност със Сърбия вече можем да кажем, че Азия е по-близо до Европа", посочи Гвоздейков. Той допълни, че до преди няколко години пътуването от София до Калотина е отнемало часове, а през следващата година това разстояние ще се изминава за под половин час. "Магистралите са кръвоносната система на икономиката и на стандарта ни на живот“, подчерта Цеков. И напомни, че към момента България е свързана транспортно чрез магистрала единствено с един от съседите си – Турция. Регионалният министър изрази надежда следващата година да се направят стъпките за нормална връзка с Румъния към Видин. До края на 2024 г. трябва да бъде завършен участъкът между Мездра и Ботевград, а до края на 2025 г. и останалата част от трасето. "Така ще се доближим по-близо до една нормално действаща икономика, след което вниманието ще бъде фокусирано върху новите проекти като магистралата от Русе до ГКПП "Маказа“. По този начин ще бъде осигурена връзка с пристанищата в Егейско море и особено с Александруполис, което ще бъде основен транспортен хъб в тази част на Европа за дълги години“, подчерта регионалният министър. Проектът "Модернизация на път I-8 "Калотина – Софийски околовръстен път“ от км 1+000 до км 15+500 и етапна връзка“ се съфинансира от Механизма за свързване на Европа на Европейския съюз и републиканския бюджет. Отсечката е с по две ленти за движение и една лента за аварийно спиране в двете посоки с общ габарит 25,5 м. Изградени са жп надлез, както и седем селскостопански надлеза и подлеза, надлез за диви животни и др. Построени са укрепителни стени по целия участък и е изпълнена корекция на коритото на р. Ежовица, като в отсечка от 600 м новоизграденото пътно платно покрива реката. Реконструкцията на участъка започна през февруари 2020 г. По време на строителните работи движението по първокласния път І-8 Калотина - София не е спирано. По съществуващия първокласен път преминава интензивен трафик, като само през активния туристически сезон от май до септември всяка година преминават по около 500 хил. превозни средства на месец. При строителството над 300 хил. куб. м скални масиви са взривени, раздробени, рециклирани и използвани за големи насипи. Взривните работи бяха изпълнявани периодично с няколкочасови прекъсвания на автомобилното и железопътното движение за осигуряване на безопасността на пътуващите. Демонтиран е железопътен мост и е изградено ново съоръжение, без да се спира трафикът под моста. Трасето е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. То е по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул - Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП "Калотина" – София осигурява връзка към коридор "Ориент/Източно Средиземноморски". Модернизацията на целия участък от Калотина до Драгоман подобрява трансграничната връзка между България и Сърбия. С изграждането на отсечката се намалява времето за пътуване и се осигуряват удобни и безопасни условия за движение. Изпълнител на участъка от Калотина до Драгоман е Обединение "СТРАБАГ БПА“ ДЗЗД, в което са "Щрабаг“ ЕАД, "Страбаг Сп. з.о.о., Полша“ и "Битумина ГмбХ-България“ ЕООД. Стойността на договора е 164 990 259,94 лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД "НАДЗОР КАЛОТИНА – СОП“, с участници "Трансконсулт-БГ“ ООД и "Пътинвест-инженеринг“ АД. Техният договор е за 3 708 600 лв. с ДДС. На 12 май стартира изграждането и на последния участък от АМ "Европа“ между Сливница и Софийския околовръстен път. /от км 32+447 до км 48+903/. Общата дължина на отсечката е 16,5 км, но строителството се изпълнява в близо 13-километрова отсечка /от км 32+447,20 до км 45+300/, за която има завършени отчуждения и издадени разрешения за строеж. След теренното обезпечаване на обекта ще продължи работата и по останалата част. Последният участък от АМ " "Европа“ преминава по изцяло ново трасе между Сливница и Софийския околовръстен път и ще се влива в Северната скоростна тангента. Ще бъдат изградени 5 подлеза, 2 надлеза, 2 моста и 1 виадукт, както и четири пътни връзки и два пътни възела - "Костинброд“ и "Мрамор“. Изпълнител на строителството е ДЗЗД "Европа-2022“, в което участват: "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой интернешънал“ ЕАД и "Обонато Билд“ ЕООД. Стойността на договора е 266 959 487,34 лв. с ДДС. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "Европа“, с участници: "Пътинвест-инженеринг“ АД, "Стройнорм“ ЕООД и "Ер Джи Консултинг“ ООД. Техният договор е за 5 599 999,20 лв. с ДДС. Със средства от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. се финансира проектът "Автомагистрала Европа от км 15+500 до км 48+903“ (BG16M1OP001-2.001-0005). Той включва два участъка - от Драгоман до Сливница /от км 15+500 до км 32+447,20/, който е въведен в експлоатация през юни 2021 г., и от Сливница до Софийски околовръстен път /от км 32+447,20 до км 48+903/, който в момента е в процес на строителство. Кадри: МРРБ |
Още по темата: | общо новини по темата: 1533 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/256 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Едър чернокоп заля пазара в Бургас
16:40 / 10.11.2024
Кметът на Варна взе важни решения за града
16:40 / 11.11.2024
Добри новини за ремонта при Двете кули във Варна
14:52 / 11.11.2024
Варненка: Издирваме момче и момиче. Искаме да им благодарим!
11:54 / 11.11.2024
След близо два дни на безводие в кв. "Възраждане", връщат водата
16:01 / 10.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: