Банка разпрати предупредителни съобщения до клиентите си
От няколко дни стотици клиенти на Първа инвестиционна банка са получили имейли с притеснително съдържание. Част от тях се свързаха и с редакцията на Sofia24.bg.
Темата на писмото е "Имаме нужда от вашите данни". Искането е клиентите на банката да изпратят снимка на личната си карта и шофьорска книжка. За по-досетливите веднага става ясно, че това е фишинг атака, с цел кражба на лични данни. Банката веднага се самосезира и разпрати до клиентите си съобщение по Viber със следното съдържание:
С цел предотвратяване на онлайн измами Ви съветваме:
• достъпът до My Fibank извършвайте само от адрес my.fibank.bg ;
• прекратете всички операции в случай че адресът на My Fibank в браузъра Ви е различен от my.fibank.bg , дори и с една буква;
• внимателно преглеждайте всички детайли на операцията, която потвърждавате чрез SMS, сканиране на QR код;
• не въвеждайте номера на кредитни или дебитни карти, както и номера на мобилния си телефон при вход в My Fibank;
• при най-малко съмнение или при вече предоставени данни, моля свържете се своевременно с представител на Fibank на денонощния телефон 0700 12 777.