ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Банки блокират сметки на клиенти, ако не са актуализирали личните си данни | ||||||
| ||||||
С блокирани сметки се оказват хора, които не са получили никаква информация от банките. Парадоксалното е, че сметки се блокират, дори ако клиентите нямат никакви промени в личните данни, като например сменени адреси или пък лични карти. От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият. За да се избегне това, използват всички възможни канали за комуникация. Мария Кирилова е от късметлиите - успява да актуализира данните си преди да ѝ блокират сметката. Първоначално не обръща внимание на мейла, който получава. Нейна приятелка, клиент на същата банка, обаче остава изненадана на бензиностанция с блокирана сметка. Така и Мария разбира, че писмото не е интернет атака с цел кражба на данни. "Ще се наложи временно да ограничим нарежданията за трансакция от сметките ви в банката". Такова съобщение получих на 7-и. Последва още един мейл на 14-и. Не изглеждаше сериозно. Но накрая изненадата беше сериозна", обяснява Мария. От колцентъра на банката обясняват, че актуализацията може да стане и чрез мобилното приложение, стига клиентът да има такова. "Може и след срока, но дотогава сметката ще е блокирана", уточняват оттам. Оказва се обаче, че и да се ползва мобилното приложение, сметката пак може да бъде блокирана. За NOVA от Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако банките не могат да осигурят актуализация на данните на своите клиенти, те са длъжни да закрият сметките им, но тъй като това не е в интерес нито на банките, нито на клиентите полагат много усилия, за да влязат в контакт с тях. От БНБ, които следят работата на банките у нас, заявиха, че комуникацията банка/клиент се определя при сключването на договора между двете страни и централната банка няма компетенции да се намесва в тези отношения. Съветът на експертите е дори да не сме получавали съобщение от обслужващата банка, да се свържем с нея. И въпреки че тези конкретни мейли се оказаха истински, да не се предоверяваме на електронна информация, за да не станем наистина жертва на измама. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Благомир Коцев: Ако видите такива случаи, моля веднага сигнализирайте
17:50 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: