Читател на
Sofia24.bg се свърза с нашата редакция, за да сподели какво му се е случило преди няколко дни. Ето какво разказа той: "Имам безконтактна дебитна карта към "Алианц Банк България". Преди няколко дни, в рамките на 6 минути получих 6 есемеса от името на банката. В тях пишеше: "Възстановени 2 лева и отмяна на авторизация". Съответно според получените съобщения се промени и сумата с два лева повече. В последните два есемеса със същото съдържание обаче изведнъж се оказа, че сумата е с пет лева по-малко."
Нашият читател споделя, че към този момент не е имал онлайн банкиране и въобще не е разбрал какво се случва. Изненадата била още по-неприятна, когато научил по-късно в магазина, че не може да плати с картата нещата, които е решил да закупи. Оказало се, че картата е блокирана. Човекът не е спал цяла нощ от притеснение. На следващия ден той посещава клон на банката, където разбира, че картата не е блокирана от "Алианц Банк България" и че не са му изпращани съобщения от банката, но сметката му наистина е намаляла с пет лева. Опитва се на място да изтегли пари от банкомата на банката, но е невъзможно това да се случи, картата просто е блокирана.
Поредната стъпка в сагата е деактивирането на картата и включване на онлайн банкиране. Пари пък човекът е изтеглил на касата в банката, защото новата дебитна карта ще е на разположение на притежателя си след 3-4 работни дни. Съответно пред банката човекът обжалва въпросната сума от 5 лева, защото се оказва, че е хакнат. Въпросните пари ужким били платени чрез ПОС чужбина на APPLE.COM/BILL.
Ето какво още разказва нашият читател: "С тази карта съм плащал чрез ПОС само на територията на България, нито съм бил в чужбина, нито съм плащал онлайн покупки с тази карта, нито пък съм я давал на свои близки".
След няколко дни сумата от пет лева е възстановена от банката след направената проверка. Оказва се обаче, че има и други клиенти на "Алианц Банк България", които са имали същия проблем, като някои от тях са били "ужилени" с по-големи суми.