ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Безумни въпроси на листовките: В кой ъгъл се поставя винетката? | ||||||
| ||||||
От пет месеца има работна група, която е приела промени, за да може подобни въпроси да отпаднат. МОН обаче спира този процес", заяви Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофи. Той призова министърът на образованието да направи така, че промените да се случат възможно най-бързо. Експертът даде пример със следния въпрос: "Каква е максималната стойност на отношението мощност/тегло за мотоциклети от категория А1?". Даде и друг пример с въпрос за това в кой ъгъл се поставя винетката. Тодоров попита как подобни въпроси имат връзка с безопасността на движението. "Да не говорим, че винетките вече са електронни, но този въпрос все още е в листовките", допълни той. Владимир Тодоров коментира и проект на Министерството на транспорта за промяна в реда за провеждане на шофьорските изпити. "По норматив часовете по практика трябва да бъдат 31. Само че когато някой рекламира шофьорски курс по 195 лв., няма как тази автошкола да даде тези 31 часа, въпреки че е задължена. Това се удостоверява с подпис на курсиста. Системата на практика бълва убийци на пътя", коментира Владимир Тодоров пред bTV. "Системата, която ни бе представена в петък, все още се тества. Идеята е, че когато е в автомобила, курсистът трябва да удостовери, че е в него. Чрез мобилно приложение двата телефона – на курсиста и на инструктора, се засичат по GPS локацията. Физически двата телефона трябва да са един до друг. Прави се селфи в началото и в края на часа. Целият маршрут, по който се е минало, средна скорост, къде се е спирало, изминати километри – всичко това се записва автоматично в профила на курсиста без човешка намеса", обясни още Тодоров. В няколко автошколи вече се прилага тестовата версия. Предстои още няколко школи да пробват новата система. Родителите на курсиста също ще имат възможността да следят профила му. Владимир Тодоров уточни, че няма да е необходимо автошколите да отделят допълнително средства за това приложение. По думите му най-вероятно курсистът ще трябва да плати символична сума за това приложение. "Трябва да се вземат мерки изпитът да стане изключително обективен, безпристрастен и безкомпромисен. Ако се затегне обучението и ако на изпита няма никаква възможност за помощ, броят на жертвите по пътя драстично ще намалее", на мнение е Красимир Георгиев, управител на Асоциация за квалификация на автомобилистите. Безопасността започва и свършва с обучението и квалификацията, категоричен бе той. "С цената на всичко трябва да се избегне челен удар. Това се учи в курсовете, на които кандидат-шофьорите не ходят, защото си учат листовките", допълни Красимир Георгиев. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
на 21.10.2019 г.
0
Aнонимен
на 21.10.2019 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Коледният базар на пл. "Независимост" във Варна се завърна
11:58 / 01.12.2024
Закърпиха положението в район "Одесос"
14:10 / 30.11.2024
Уловиха двуметрова есетра в морето край нос Емине
13:23 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета