© Bulphoto | | Средно с 5% ще поскъпнат билетите за влак от края на годината. Това съобщи новият изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" инж. Християн Кръстев. Става дума за увеличаване само на несубсидираните превози, уточни той. Поскъпването ще засегне само пътуванията с ускорените бързи и повечето бързи влакове по основни направления като тези от София до Варна, Бургас, Русе и др., но не и влаковете по второстепенни линии като Левски - Свищов и пр., поясни финансовият директор на холдинга Филип Алексиев. Според инж. Кръстев, предложението за поскъпването на билетите вече е изпратено за съгласуване в транспортното министерство, което може и да не приеме част от него или да го отхвърли.Десет нови влака пуска "БДЖ-Пътнически превози" от 15 декември, когато влиза в сила новият график, съобщи шефът на дружеството Димитър Димитров. Три от тях са бързи, а 7 - пътнически. Новите композиции ще обслужват най-натоварените направления - от София до Пловдив, Русе, Перник и др., обясни Димитров.
Нова модерна резервационна и билетоиздаваща система ще внедри "БДЖ-Пътнически превози" до една година, съобщи още Филип Алексиев. Тя ще предлага продажба на билети чрез интернет, от офиси на туроператори, от автомати, както и от мобилни телефони с SMS, уточни Алексиев. Плащането на билетите вече ще може да става и с дебитни и кредитни карти. Ще се предлагат и билети за комбиниран транспорт - за влак и автобус или за влак и самолет. До месец ще бъде обявена процедурата по ЗОП за разработване на системата, първият модул от която трябва да заработи в края на годината, каза Алексиев.
"Аз бях и продължавам да съм радетел на идеята да качим турските камиони на български влакове." Това заяви Анелия Крушкова, председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ". "Знам, че това няма да бъде лесно, знам, че предишните ни опити се провалиха, но това е единственият начин да намалим трафика по пътищата ни, рушенето им, замърсяването на околната среда, както и катастрофите. Знам, че БДЖ не е в състояние да извади пари за закупуване на специализирани вагони за ro-la превози, но със сигурност има частни компании, които искат да инвестират в това и ние не трябва да ги спираме", заяви Крушкова. "Връщайки се тук след 8 години, аз се убеждавам колко много БДЖ е изостанало от НК "Железопътна инфраструктура", която усилено работи за повишаване скоростта по жп мрежата. Затова ще направим всичко възможно да закупим нов подвижен състав, като разгледаме всички възможни варианти", каза Анелия Крушкова.
"Ще се опитаме да оздравим "БДЖ-Товарни превози", след което отново можем да го предложим за приватизация." Това заяви зам.-министърът на транспорта Антон Гинев (в средата) на пресконференцията, дадена съвместно с изпълнителния директор и с председателя на борда на "Холдинг БДЖ" инж. Християн Кръстев и Анелия Крушкова.
Източник: в. "Стандарт" |