ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес за милиони процъфтява - въпреки пандемията, инфлацията и енергийната криза | ||||||
| ||||||
Но от неофициалните разговори става ясно, че бизнесът с часовници от най-висок клас процъфтява - въпреки пандемията от коронавирус, инфлацията, енергийната криза, проблемите в световните вериги на доставки и прогнозите за предстоящ икономически спад, информира "Deutshe Welle". Повечето тиктакащи скъпоценности идват от Швейцария. Сред тях са марките "Ролекс", "Патек Филип", "Омега", "Картие" (последните са френски, но част от швейцарската група Richemont). Само в Германия оборотът от продажба на луксозни часовници през пандемичната 2021 година е нараснал до 1 млрд. евро. Това представлява ръст от почти 13% в сравнение с предходната година. Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия посочва, че през 2021 в света са били изнесени с 30% повече часовници спрямо предходната година. Почти три четвърти от тях са от висок клас и струват поне 3000 швейцарски франка. Според проучване на McKinsey & Company и The Business of Fashion около една трета от купувачите на часовници и бижута пазаруват при международни пътувания. А особено през 2020 те са били доста ограничени. Много важна роля за продажбите играят азиатските пазари и най-вече Китай и Хонконг. Според консултантската компания Mckinsey именно там се продават около половината от всички луксозни часовници. И все пак не е никак лесно да си купите скъп часовник, особено ако държите на определен модел. Вече не е възможно просто да отидете при бижутера, да наредите банкнотите пред него и да си тръгнете с желания от вас "Ролекс". Томас Керстинг, който продава часовници в Бон, обяснява ситуацията: "В момента е малко трудно, защото имаме изключителни проблеми с доставките. "Ролекс", например, вече не доставят толкова много, а търсенето е изключително голямо. Така се развиха нещата през последните три-четири години." Производителите поддържат ограничено предлагане, но същевременно така допълнително увеличават търсенето - въпреки високите цени. Често пускат лимитирани серии на популярните марки часовници. Всичко това учи клиентите да имат търпение и да изчакват. "Понякога клиентите трябва да чакат своя часовник по две или три години", обяснява Керстинг. Бижутер от Хамбург, който пожела да запазим анонимността му, обясни, че в момента не разполага с никаква информация за това кога производителите могат да направят някои от доставките. Те също са принудени да се съобразяват с нарушените вериги за доставки, липсата на суровини и недостига на квалифицирани работници. Ако сте от нетърпеливите, можете да разгледате онлайн платформите за луксозни часовници втора ръка. Всяка година те правят общ оборот от около 15 милиарда евро. Chrono24 е водещият световен онлайн пазар. Тим Страке, който е негов съосновател посочва, че войната в Украйна, инфлацията и несигурността не са навредили на бизнеса. "За нас пандемията беше изключително благоприятна, с изключение на първите пет седмици", споделя Страке. "И в периода, когато магазините бяха затворени навсякъде, а и след това, наблюдавахме изключително висок ръст. Ако сравним първата половина на 2022 с първата половина на 2021 година, той е 40 процента." Всеки месец в Chrono24 се продават от 20 000 до 30 000 часовника. Но далеч не всеки купувач се интересува само от носенето на скъп часовник на ръката си. Бижутерът Керстинг също е забелязал новата тенденция: "В миналото хора, които се интересуваха от часовници, се обръщаха към нас със запитванията си", казва Керстинг. "А сега получаваме и много въпроси, при които имаме усещането, че заинтересованите купувачи търсят инвестиция - или пък искат да търгуват с часовниците, за да направят бързи пари." Ниските лихви от последните години и високата инфлация са засилили търсенето, коментира той. "Цените през април и началото на май достигнаха нива, които вече не бяха здравословни за пазара", посочва и Страке. "В магазина можеше да се купи стоманен "Ролекс", а в момента, в който купувачът прекрачваше вратата на магазина с него, часовникът вече струваше двойно, а понякога и тройно повече." За марката "Патек Филип Нотилус" маржовете били още по-високи. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Благомир Коцев с важна заповед
15:47 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: