Българин за BETL: Първоначално условията бяха прекрасни. Имаше празненства, вечери
Хиляди български потребители, вложили парите си в британската компания BETL, се оплакаха в петък, че тя е спряла изплащането на дневни дивиденти и изглежда е приключила дейността си. Те твърдят още, че са останали без достъп до системата. Компанията обещаваше големи печалби на всеки, който стане собственик на устройства за зареждане на батерии, позиционирани в Китай. Техните ползватели в Азия плащат, за да заредят мобилния си телефон, а парите от печалбата отиват по сметките на родните инвеститори.
Пред камерата на NOVA застана Димитър Димитров, който е един от потърпевшите в схемата. Мъжът и семейството му са загубили 20 000 лева и са останали без спестявания. "Първоначално условията бяха прекрасни. Имаше празненства, вечери, за които плащаха мениджърите. Имаше обучения, които водеше госпожа Калинина. Тя гарантираше, че това е истинска компания", разказа Димитров.
Той разбрал за BETL от свой колега. "Той ровеше в едно приложение на телефона си и аз проявих интерес. Каза, че се изкарват добри пари, сигурно е, има сертификат в Англия. Попитах го как става самото включване. Той ми обясни, че се получава код за покана, тъй като не всеки може да се включи. След като се сдобиеш с въпросния код, има един пробен период, за който ти дават 20 долара", обясни той.
След това с него се свързал мениджър, на когото Димитров дал своите лични данни - три имена, възраст, местоживеене и телефонен номер, от който е регистриран акаунтът. "След това те включват в Telegram групи, в които се правят обучения. Тоест даваме пари, за които ни внушиха, че не сме инвеститори, а сме хора, които влагат в своето развитие. Компанията ни връща средствата след 30-35 работни дни, защото иска да задържи интереса ни", заяви той.
Димитров подчерта, че на практика не получава нищо материално, а му е казано, че инвестира в едни машини, които са на азиатския пазар и връщат дивидент. "Показаха ни една физическа машина. През първите месеци имахме няколко оборотни устройства, които въртяхме из градовете у нас, за да ги показваме на близки. След няколко месеца вероятно видяха, че пазарът не се разширява. И под условие, бих казал направо натиск, ми заявиха, че, ако не отворя офис, нашето партньорство ще приключи", разказа още потърпевшият.
По думите му от август месец, когато е отворен въпросният офис, за който се плаща наем и консумативи - загубите му възлизат на десетки хиляди лева. "Ние сме отворили офис, който даже не е и офис, а е просто едно помещение. Работим, без да сме подписали договори. Ние сме партньори, които разказват една внушена концепция. Една подведена информация", категоричен е Димитров.