Българинът губи цял ден във висене по опашки

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (4)
10:35 / 05.09.2012
678
Българинът губи за висене на опашка в магазина или на касата за ток средно по един ден за цялата година. По 4 минути и половина например се пада на нашенеца да чака при всяко отиване в големите супермаркети. Това показват резултатите от маркетингово проучване, които бяха представени вчера.

Най-дълго българинът чака реда си пред кварталната бакалия - около 9 минути. Основните причини за това са фалирането на малките фирми и намаляването на персонала, който обслужва клиентите. В аптеката и заведенията за бързо хранене се виси средно по 5 минути, а пред пощата и билетните каси за автобус и влак - около 3. Пред гишето в банката чакането е средно около 7 минути. Така на практика излиза, че един редовен купувач, който пазарува ежедневно, губи около ден на година в чакане да си напазарува необходимите стоки.

Въпреки това обаче страната ни е на 16-о място по чакане в Европа.

Най-дълго са принудени да висят руснаците - 20 минути, а най-малко французите - само една. За разлика от българите, които вият най-дълги опашки пред бакалии и супермаркети, европейците чакат най-дълго пред пощата. Най-голяма навалица от клиенти има в Русия - средно по 10 човека на опашката, а във Франция и Мароко - само един. В България обикновено има само двама клиенти на опашката пред нас.

Едва 8 на сто от българите се оплакват от обслужването. Въпреки това обаче само 24 на сто от обслужващия персонал у нас се извиняват на клиентите си за дългото чакане. Най-приветливи у нас са продавачите на дрехи, сервитьорите и банковите служители, сочат още данни от проучването. Около 91 на сто от тези служители поздравяват клиентите си. С високо качество е обслужването и в кварталните супермаркети, където 80 на сто от персонала поздравяват редовно клиентите си а 63% от тях се усмихват.

"Фирмите знаят как да се справят с дългите опашки. Обикновено решението е в наемането на повече персонал или в отварянето на още една каса. Въпреки това обаче повечето компании не предприемат такива действия", поясни един от авторите на проучването - Юлияна Горанова.

Източник: в. "Монитор"


Виж коментарите (4)
Още новини от Национални новини:
Мъж нападна шофьор на линейка на "Спешна помощ"
Проф. Рачев: Все по-топло и то за по-малко време
Близо 3 млн. лева достигнаха даренията след благотворителния конц...
Над 100 военни издирват Ники, но без успех
Боровец осъмна без ток, ски зоната е затворена
Усложнена е обстановката на "Петрохан"


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).