Българинът предвижда скромно посрещане на коледните празници

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
19:10 / 20.11.2023
1002
Според проучване, проведено в 14 страни в света, увеличените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване този празничен сезон, като 81 процента от потребителите се очаква да оптимизират разходите си.

Това показват данни на изследването "Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване", реализирано от "Сапио Рисърч" (Sapio Research) по поръчка на платформата за плащания "Пейсейф" (Paysafe) през октомври, съобщиха от платформата, цитирани от Pariteni.bg.

Проучването е проведено сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.

Според проучването 22 процента от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци за празниците, 19 процента по-малко за храна и напитки (в Италия този процент е 14), а 17 процента ще харчат по-малко за забавления (в Австрия процентът е 13). 

21 процента от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си, а 20 процента казват, че благодарение на по-големите спестявания, които са успели да направят през годината, влизат подготвени в празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват. 

Проучването отчита продължаваща промяна в навиците на потребителите при пазаруване онлайн. Тази промяна може да послужи като стимул за онлайн търговците да преосмислят методите за плащане, които предлагат на своите клиенти, е извод в допитването. Според него 62 процента от потребителите биха се отказали от покупка, ако се сблъскат с усложнения при плащането на стоката. Процентът за България е 55. 

От платформата "Пейсейф" коментират още, че предлагането на по-широка гама от опции за плащане е жизненоважно както за големите, така и за малките онлайн търговци. Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване като дебитни карти (67 процента) и кредитни карти (50 процента), резултатите сочат промяна и по-голям интерес към алтернативните методи на плащане.

Според данните 48 процента от потребителите биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41 процента редовно използват банкови преводи, а 25 процента се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.

"Наблюдаваме по-голяма конкуренция между търговците за крайни клиенти. Тези, които предлагат много и разнообразни методи за плащане и безпроблемно изживяване на потребителите, правят впечатление. Именно те ще привлекат нови клиенти и ще увеличат продажбите си", коментира Роб Гато, главен директор по приходите в "Пейсейф", цитиран в съобщението.

Виж коментарите (0)

Още по темата (310):
07.10.2024 Не е рано, точно сега е моментът за резервации за празниците по Коледа и Нова година
20.03.2024 Астрономическата първа пролет донесе промяна във Варна
06.02.2024 Варненци: Нека си стои, не остана, едни 10 месеца са само
23.01.2024 Българите са по-дисциплинирани: За първи път от 10 години няма бум на задлъжнялостта през януари 
14.01.2024 Днес е ромската Нова година - Банго Васил
13.01.2024 Така ли е: Януари е най-депресивният месец?
Още новини от Национални новини:
Людмила Петкова заминава до дни на важна среща в Люксембург
Премиерът и министри инспектират границата ни с Турция заради миг...
Много добра новина за "Ел Би Булгарикум" във Видин и служителите ...
Проф. д-р Васил Яблански: Случаите на деца със сколиоза се увелич...
Предприемач: Писна ми! Зарязах доходоносния си бизнес и реших да ...
Ако сте закупили някоя от тези стоки, веднага я върнете! Опасни с...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).