Българинът предвижда скромно посрещане на коледните празници

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
19:10 / 20.11.2023
1073
Според проучване, проведено в 14 страни в света, увеличените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване този празничен сезон, като 81 процента от потребителите се очаква да оптимизират разходите си.

Това показват данни на изследването "Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване", реализирано от "Сапио Рисърч" (Sapio Research) по поръчка на платформата за плащания "Пейсейф" (Paysafe) през октомври, съобщиха от платформата, цитирани от Pariteni.bg.

Проучването е проведено сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.

Според проучването 22 процента от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци за празниците, 19 процента по-малко за храна и напитки (в Италия този процент е 14), а 17 процента ще харчат по-малко за забавления (в Австрия процентът е 13). 

21 процента от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си, а 20 процента казват, че благодарение на по-големите спестявания, които са успели да направят през годината, влизат подготвени в празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват. 

Проучването отчита продължаваща промяна в навиците на потребителите при пазаруване онлайн. Тази промяна може да послужи като стимул за онлайн търговците да преосмислят методите за плащане, които предлагат на своите клиенти, е извод в допитването. Според него 62 процента от потребителите биха се отказали от покупка, ако се сблъскат с усложнения при плащането на стоката. Процентът за България е 55. 

От платформата "Пейсейф" коментират още, че предлагането на по-широка гама от опции за плащане е жизненоважно както за големите, така и за малките онлайн търговци. Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване като дебитни карти (67 процента) и кредитни карти (50 процента), резултатите сочат промяна и по-голям интерес към алтернативните методи на плащане.

Според данните 48 процента от потребителите биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41 процента редовно използват банкови преводи, а 25 процента се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.

"Наблюдаваме по-голяма конкуренция между търговците за крайни клиенти. Тези, които предлагат много и разнообразни методи за плащане и безпроблемно изживяване на потребителите, правят впечатление. Именно те ще привлекат нови клиенти и ще увеличат продажбите си", коментира Роб Гато, главен директор по приходите в "Пейсейф", цитиран в съобщението.

Виж коментарите (0)

Още по темата (314):
27.11.2024 Нов коледен хит, но не е на Марая Кери
26.11.2024 "Ние, потребителите" с анкета: Как пазарувате от кампании на намаления?
24.11.2024 Служител за коледните бонуси: Това ме стимулира да работя повече!
12.10.2024 От 1000 до 14 000 лева: Офертите за Нова година и ски сезона
07.10.2024 Не е рано, точно сега е моментът за резервации за празниците по Коледа и Нова година
20.03.2024 Астрономическата първа пролет донесе промяна във Варна
Още новини от Национални новини:
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Европейската комисия може да спре всички пари по втория транш от ...
Шофьори: Движението на "Петрохан" е блокирано! Внимавайте!
Започна унищожаването на овцете, заразени с шарка
Костадин Костадинов: Имам чувството, че не се намираме в парламен...
Обсъждат се мерки срещу предоставяне на социални услуги без лицен...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).