България може да има първите двуетажни влакове от близо 50 години

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (3)
16:29 / 25.01.2022
1632
България предвижда да промени Плана си за възстановяване и устойчивост, с който кандидатства за финансиране пред ЕС. Работна група към Министерството на транспорта е разработила промени в плана, които включват закупуване на десетки нови влакове с европейски средства.

Средствата ще бъдат разделени в две пера – 500 млн. лева за влакове за крайградски линии и 400 млн. лв. за влакове за дълги разстояния.

По първото перо се предвижда закупуването на 35 крайградски мотриси, които да обслужват къси линии край големите градове, като София и Пловдив. Тези мотрисни влакове ще бъдат подобни на закупените през 2005-2006 г. Siemens Desiro, които се използват по линии като София-Перник, София-Банкя, София-Пловдив, Хасково-Димитровград, Самуил-Силистра, като идеята е повече и по-често минаващи влакове да върнат пътниците към релсовия транспорт – това е и една от целите на ЕС по отношение на транспортната свързаност в близките години.

Любопитно е, че новият план на България предвижда също закупуването на седем двуетажни мотриси, каквито досега не е имало у нас. За последно двуетажни влакове (в композиции с локомотив и вагони, а не мотрисни) са се движели у нас преди около половин век по линиите от София до Своге, Драгоман и други градове. Двуетажните пътнически композиции на БДЖ  са били съставени от по четири съчленени вагона, строени от предприятието VEB GOWA - Gorlitz в Германия (ГДР тогава) и са доставени у нас през 1967 г. и 1968 г.

За далечни разстояния ще бъдат купени 20 влака от типа push-pull, които не включват локомотив, а само дублираща кабина. Тя позволява локомотивът да се постави отпред или отзад (или дори в средата) на състава, съобщава OFFNews.

Очаква се окончателните промени за предложения в Плана за възстановяване и устойчивост да бъдат ясни до края на януари 2022.

Виж коментарите (3)

Още по темата (336):
27.11.2024 БДЖ пуска в движение чисто нов локомотив
27.11.2024 Правителство одобри допълнителни средства за БДЖ
27.11.2024 Три години след поставянето им, автоматите за билети в БДЖ все още не
работят
22.11.2024 Проф. Симеон Ананиев: В момента в БДЖ се получават милиони за изминати влак/км и най-печеливши са линиите, в които има един вагон и един локомотив
18.11.2024 Синдикатът на железничарите настоява за спешна среща с транспортния
министър
18.11.2024 Инж. Венцислав Славков, БДЖ: Работим за по-бързо и комфортно пътуване с влаковете
Още новини от Национални новини:
Кошмарът в "Петрохан" продължава: Нови паднали дървета блокират д...
Ученик от СМГ е златен медалист на световен шампионат по математи...
Иво Христов: Механизмите на държавата вече не работят. Парламентъ...
Енергийният министър: Нормално е цената на природния газ да се по...
Арх. Дора Иванова: Бузлуджа може да е магнит за развитие на туриз...
Каракачанов за политическата криза: Вината е на българите, че про...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).