Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Бързат да преброят "легналите полицаи" преди да е паднал снегът
Автор: Екип Varna24.bg 11:46 / 02.11.2012Коментари (1)2067
© Impact Press Group
Преди да е паднал първият сняг, общинарите в цялата страна бързат да преброят "легналите полицаи". До юли 2013 г. трябва да се махнат всички изкуствени неравности по улиците, които не могат да се ремонтират така, че да отговарят на изискванията на наредба на МВР и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Документът, влязъл в сила на 24 юли т.г., задължава всички собственици на пътища до 1 година да премахнат напречните гърбици, които трошат колите.

Затова масово се сформират работни групи от експерти по транспорта, пътното строителство и катаджии, които да обикалят по улиците, да отбелязват къде има бабуни и с какви размери. Причина да се разбързат в края на годината е, че в общинските бюджети за догодина трябва да се предвидят средства както за рушене на негодните "легнали полицаи", така и за поправка на тези, които се реши да останат.

Новите ограничители на скоростта ще се изграждат с височина до 7,5 см и ширина не по-малка от 4 метра. Ако се прецени, че съществуващо съоръжение може да се поправи, срокът за това е 3 години. "Легналите полицаи" трябва да се скосят, да се боядисат в жълто, червено или бяло, да бъдат сигнализирани със знак и осветени от улични лампи.

Наредбата забранява слагането на изпъкнали неравности по пътища с разрешена скорост от 60 до 90 км/ч, затова и разпоредбите му засягат предимно уличната мрежа в градове и села. Нормативният акт още разпорежда на кметствата да водят регистър на "легналите полицаи" и пешеходните пътеки, повдигнати над нивото на пътното платно.

Но докато в по-малките общини нямат проблем поне с преброяването, никой в София не знае колко ограничители на скоростта са изникнали в последните години. Смята се, че са между 1000 и 2000. Някои от тях, особено в жилищните комплекси, са правени без строителни документи, по инициатива на гражданите от района, обезпокоени от автомобилната заплаха за децата им.

Други са издигани от собственици на магазини, складове или предприятия, за да убиват скоростта на преминаващите наоколо. Експерти не изключват да се окаже, че над 60% от "легналите полицаи" в София са извън нормите. В такъв случай трябва да се отделят огромни средства за премахването или ремонта, боядисването и осветяването им.

Отсега е ясно само, че ще останат гърбици пред училища, детски градини, болници и други места, на които се отлага изграждането на повдигнати пешеходни пътеки. Възможно е да не се пипат и повечето от изкуствените неравности, направени от каучук и пластмаса, които отговарят поне на нормата за височина от 7,5 см.

Над 200 гърбици побъркват Варна, в Лом ги "сеят" из полето

Над 200 гърбици, монтирани от общината по улиците на Варна, за да предпазват пешеходците от автоджигити, предизвикват масово недоволство сред шофьорите. На места като Околовръстното шосе "легналите полицаи" всекидневно са причина за задръствания, а има и случаи неравностите да са сложени през 200 м.

"Легналите полицаи" бавят линейките, недоволни от тях са и шофьорите от градския транспорт, защото закъсняват с графиците и трябва да внимават да не повредят автобусите и да не раздрусат пътниците.

Препятствията тип "легнал полицай" отдавна не са "придобивка" само за градските улици. Големи бабуни, отлети от бетон, се появиха и на общински път край Лом и за няколко месеца потрошиха сума автомобили. Препятствията бяха поставени от агрофирма, която построи голяма база между две села. За да излизат по-спокойно тракторите и комбайните към нивите, бизнесмените вдигнаха насред пътя два високи циментови вала. След пороя от жалби КАТ разпореди препятствията да бъдат намалени.

Фермерите поразбиха с къртачи циментовите прагове, но те останаха на шосето.

Във Велико Търново обаче са помислили за тези проблеми - за втора година през зимата от улиците ще бъдат махнати подвижните "легнали полицаи". Причината е да не се пречи на снегорините. В града има около 270 модерни ограничители на скоростта.

В Кюстендил новоизградените десетина "легнали полицаи" не отговарят на изискванията. "Къси и високи са. Пък и не са обозначени и не са осветени нощем. Трябва внезапно да ги преодоляваш. Имал съм случаи болният зад мен да отскача до тавана", разказа шофьор на линейка. "Имаме срок, в който ще ремонтираме и ще приведем по изискванията неравностите. Личното ми мнение е, че те не са необходими.

По-добре е улиците да са с дупки и така ще забавят движението, отколкото да създаваме такива изкуствени препятствия", смята инж. Валентин Смоков, шеф на общинската фирма "Чистота", която слага "легналите полицаи".

Гражданите ги слагат самоволно

Поне дузина случаи на незаконно изградени "легнали полицаи" разкри общината в Пловдив само за година. Повечето препятствия били сложени на малки улици с мотива да се пазят децата от фучащи коли.

"Поставянето на "легнали полицаи" е вид строителство и за него трябва разрешение. Не може всеки на своя глава да ги слага. Затова тръгваме на тотални проверки", закани се директорът на общинската фирма "Организация и контрол на транспорта" Никола Янакиев. От началото на 2013 г. в Пловдив ще започне изграждането на повдигнати пешеходни пътеки. По стандарт те ще са по-ниски от "легналите полицаи" и задължително под 7,5 см, ще бъдат снабдени с удобна траверса, по която ще минават рейсовете от градския транспорт и повечето ще са направени с термопластик.

Цонко Цонев сам осъди себе си

Каварненският кмет Цонко Цонев осъди сам себе си, преди да стане градоначалник. Видният рокаджия, който е юрист, кара трети мандат. Но преди да встъпи в длъжност за първи път през ноември 2003 г. е адвокат и съди общината за повреден скъп автомобил от необозначен "легнал полицай".

Съдебното решение излиза няколко месеца по-късно и вече като кмет Цонко Цонев трябва да се разпореди общината да плати 1500 лв. за сериозните повреди по колата на ищеца, чийто адвокат е... Цонко Цонев.

"Разпоредих общината веднага да плати обезщетението. Но като кмет успях да спестя адвокатското възнаграждение. Това е любопитна случка, но не само заради нея в Каварна отдавна няма проблеми с пътната маркировка и няма необозначени "легнали полицаи", разказа Цонев.

Източник: в. "Труд"









Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Във Варна само преди месец задръстиха цялото движение в града с т. нар. "легналите полицаи" само и само да си пласират старите версии и сега , ние - данъкоплатците ще ги плащаме втори път . Толкова са прозрачни в краденето на парите ни тези общинари , че вече ми се повръща.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в България
Хороскоп за деня
Процедурата за избор на нов главен прокурор
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: