Черната статистика за жертви на пътищата достигна рекордни нива

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
12:15 / 04.11.2023
1032
Рекорден брой пътни произшествия са станали от началото на годината в страната.

По-голям в сравнение с миналата година е и броят на жертвите на пътя, показва черната статистика.

За изминалата 2022 година България е на второ място в Европа по брой жертви на пътя. Статистиката най-вероятно ще се запази, като има вероятност за тази година дори да се изкачим на челното място в черната статистика, тъй като броят на загиналите расте.

20 души повече са загиналите при катастрофи от началото на годината в сравнение с изминалата 2022. Статистиката сочи още, че в светлата част от денонощието катастрофите са повече, но с по-малко загинали и ранени, а при 50% от катастрофите през нощта има жертви.

"Преходът от светла към тъмна част е най-сублимният, в момента, в който организмът и очите трябва да се адаптират от светло към тъмно. В сумрака. Това е момент, в който се получават най-тежките ПТП, защото сякаш не сме подготвени да намалим скоростта, да спазваме дистанция, да спазваме ограниченията, да се оглеждаме, ако е непознат пътят, къде има пешеходни пътеки", заяви пред БНТ Диана Стоянова, професионален рали състезател.

"Вземете състоянието на нашия автопарк, където ние сме автоморгата на Европа. Средната възраст на колите е 17-18 години, има не добро осветяване. Като сложим това, че няма маркировка в голяма част от пътищата, има много дупки и резултатите са налице", коментира Владимир Тодоров, Асоциация на пострадалите при катастрофи.

Институтът по пътища и мостове към АПИ направи проверка на 165 километра пътища в страната, които са още в гаранция. Четири участъка са с установена неравност на пътя, при седем пътни отсечки има разминаване в дебелината на асфалта.

Стотици обаче са километрите пътна мрежа в страната, които са осеяни с дупки, което заедно с намалената видимост и метеорологичните условия през есенно-зимния сезон увеличават риска от катастрофи.

"Категорично инфраструктурата е една от водещите причини за катастрофите. Емблематични примери за това е катастрофата на Своге, където падна автобус и 20 души загинаха. Там е доказано, че износващият слой на асфалта беше с показатели, които не отговарят на изискванията, съответно се получава приплъзване", допълни Владимир Тодоров.

"В повечето случаи винаги бързаме, искаме да стигнем по-рано. Когато не сме подготвени за дупки това е огромна предпоставка да скача автомобилът, да стане тежко ПТП. Винаги трябва да сме готови да намалим плавно скоростта. Да избягваме максимално дупките, но не да навлизаме в насрещното платно, а по-скоро да намалим нашата скорост и дори да предупредим останалите участници в движението по пътищата", каза още Диана Стоянова, професионален рали състезател.

От началото на месец октомври на пътя са загинали над 30 души. Някои от тях са загубили живота си, защото са спазвали правилата за движение, но други смятат, че на тях няма да се случи или просто бързат.

Затова специалистите са категорични, че основното, за да се намали броят на жертвите по пътищата е да се промени съзнанието на шофьорите, а след това идват глобите, наказанията и отнемането на автомобили.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Кошмарът в "Петрохан" продължава: Нови паднали дървета блокират д...
Ученик от СМГ е златен медалист на световен шампионат по математи...
Иво Христов: Механизмите на държавата вече не работят. Парламентъ...
Енергийният министър: Нормално е цената на природния газ да се по...
Арх. Дора Иванова: Бузлуджа може да е магнит за развитие на туриз...
Каракачанов за политическата криза: Вината е на българите, че про...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).