Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Цоков: Истински големите успехи се постигат от щастливи ученици
Автор: Екип Varna24.bg 13:56 / 26.04.2024Коментари (0)1450
© МОН
Истински големите успехи се постигат от щастливи ученици. Това каза министърът на образованието и науката Галин Цоков преди представянето на проучването на Организацията за сигурност и сътрудничество за социалните и емоционални умения (ОИСР) на 15-годишните ученици. По думите му темата за социално-емоционалните умения е ключова както в световен план, така и за България, съобщи МОН.

"Данните от изследването за социално-емоционалните умения следва да намерят отражение в политиката и практиката“, посочи министърът. По думите му става дума за политики в образованието, които да допринесат за развитие на социално-емоционалните умения, да се подобри допълнително нормативната уредба при необходимост, да се планират обучения за повишаване на уменията на педагогическите специалисти за развиване на социално-емоционалните умения в децата и учениците. Друга политика, според него, трябва да е насочена към изграждане на т.нар. "цялостно-училищен подход“, чрез който може ефективно да бъде изградена среда за култивиране на отношения и поведения в резултат на основните социо-емоционални компетентности, като емпатия, доверие, толерантност, саморегулиране, емоционален контрол, устойчивост на стрес, сътрудничество, съпричастност, доброволчество.

"В посока на подкрепа на учителите при осъществяване на дейността им с учениците е екипната работа между учителите и другите педагогически специалисти, която включва обсъждане на проблеми и обмяна на добри практики при работата им с децата и учениците“, посочи министър Цоков. Според него само така ще се повиши ефективността на педагогическите подходи - чрез осъществяване на супервизия и използване на подхода за групи за взаимопомощ и личен опит при разрешаване на различни казуси.

"Успехът на учениците не е задача само на учителите, а на цялото общество. Затова приветстваме формати като този, който е пример за сътрудничество между държавния сектор, международните организации, филантропските организации, гражданския и бизнес сектор. Форуми като днешния показват как трябва да работим заедно за успеха на всяко дете“, заяви министърът на образованието и науката. Той отбеляза още, че данните от международните изследвания са полезни за образованието и се надява оповестяването на доклада в България да е добър знак за промяна.

Глобалният доклад бе представен от Андреас Шлайхер, директор "Образование и умения“ в ОИСР, който специално благодари, че инициативата за изследването стартира от България. В него са взети предвид оценките на учениците по три предмета - математика, четивна грамотност и изкуства.

"Трябва поставим акцент върху уменията, които ни правят човеци, което не означава, че трябва да сме по-лоши в математиката“, каза д-р Шлайхер. Той добави, че в училище трябва да разбират какви са талантите на учениците. По думите му креативността и любопитството са в основата на развитието. Той отбеляза още, че е важно за успеха младите хора да са настоятелни, отговорни и да искат да са лидери.

Учениците с по-добри социално-емоционални умения като цяло получават по-добри оценки и се справят по-успешно с учебния материал. Успяват и мотивираните, и настоятелните. Любопитството и отговорността помагат за по-високи резултати, са част от изводите в проучването в различни държави. Установено е още, че толерантността и съчувствието, както и оптимизмът, също водят до по-добри резултати по математика.

Социално-емоционално умения подпомагат академичното развитие, помагат за справяне със стреса, за преодоляване на притеснения от изпитване, а също и за водене на здравословен начин на живот, отбеляза д-р Шлайхер. По думите му пропускането на закуската, както и липсата на зеленчуци и плодове в храненето, липсата на сън също влияят на успехите на учениците. Според него е необходимо укрепване на емоционалната устойчивост. Той определи като притеснителни данните, че 15-годишните ученици се справят по-зле от 10-годишните, в областта на любопитство и творческо начало. То става, защото училището не развива тези умения.

Събитието с изводите от проучването на ОИСР бе излъчено от София в над 20 държави, домакин на форума беше фондация "Цоцорков“, които организират и провеждането на изследването в страната ни. Форумът бе открит от вицепрезидента Илияна Йотова.

Сред участниците са още д-р Стефани Джоунс, директор "Социално-емоционални умения" към университет "Харвард", д-р Алия А. Самюел, президент на института CASEL, САЩ, Йоахана Лаисаари, зам.-кмет по образованието на Хелзинки, Финландия, Шалейндра Шарма, съветник по образованието в Индия, Ракел Tейшейра, секретар по образованието от Бразилия и др. Очаква се в събитието, чрез онлайн връзка, да се включи и първата дама на Украйна Олена Зеленска.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: