Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Д-р Деян Димитров, юрист: България има специфична локация, но пропуска възможности да реализира ценни проекти
Автор: Екип Varna24.bg 18:04 / 23.11.2022Коментари (0)1248
© Facebook
България има специфична локация, но пропуска възможности да реализира ценни проекти, това стана ясно от анализа на д-р Деян Димитров, юрист, специалист по морско право, в коментар за предаването "Важните говорят" на Радио "Фокус" по темата за провелата се конференция "Черно море - по-близкият Изток", продължаващият емигрантски натиск по границите на България и войната в Украйна.

"Районът на Черно море е много специален за Европа. Балансът и добрите отношения в Черно море рефлектират върху цялото отношение в ЕС.  Този баланс трябва да бъде внимателно наблюдаван и да има ясно изразени характерни политики в този регион. Трябва да се направи рестарт на европейските политики по отношение на Черноморския регион", каза Димитров.

Преди няколко години бяха направени доста сериозни усилия. Тогава немският канцлер говореше за така наречената "Синя магистрала на Европа", която включва реките Дунав-Рейн-Майн, но от тогава до сега не са направени почти никакви промени, дори законодателни. Факт е, че трите реки имат собствена законодателна уредба, даже не са унифицирани, стана ясно то думите на специалиста по международно морско право. 

"Настоящата криза, която е в Черно море и в Украйна може да ни даде възможност де се фокусираме повече над този тип проблематика", каза той и допълни: 

"Ние сме външна граница на Европа и било необходимо малко по-отговорно да се гледа като на външна граница, да им ясни политики за региона."

"Локацията на България е специфична. Доказа се наскоро, че Капитан Анздреево е второто по натовареност ГКПП в света и не става въпрос за далавери, а аз трафик. През България минават два от важните търговски пътища - пътищата на коприната. Единият е този по сухоземната ни граница, който преминава и през Турция още от времето на персийската империя. Вторият е т.нар. "морски път на коприната", който преминава през Суецкия канал", припомни Димитров.

"Не случайно е купен втори терминал в Солун от китайски компании, където се разтоварва карго и контейнери. България, за съжаление загуби възможност за реализиране на терминал за контейнери, тъй като Румъния изгради такъв изключително модерен в Констанца. Чисто практично не би било удачно на 300-400 км да се създаде друг голям такъв терминал. Естествено румънците се възползваха от тази възможност, защото по този начин те държат входа към т.нар. "синя магистрала на Европа" : Дунав-Рейн-Майн. Този път реално е връзка между Констанца и Ротердам", каза Деян Димитров.

Трябва да се вземе предвид и фактът ,че Европа е на колела - всички доставки в Европа са чрез тирове и чрез контейнери, а ние нямаме потенциал за контейнери. Това означава, че едното място за контейнери е през Солун и след това през България чрез тирове, а другото - през Констанца и чрез жп транспорта ще се опитват да ги транспортират до средата на Европа. България пропусна тази възможност, припомни Димитров.

Друг пропуск, който България допусна, засяга енергийните мощности, които не осъществихме, стана ясно от думите на юриста. докато спорехме дали да имаме друга атомна електроцентрала, в Турция направиха няколко атомни проекта и се реализираха, докато в България се спореше дали да се закрият мощности. А една АЕЦ с по-малки реактори се упраовлява по-лесно от голяма. По-лесно се спират при необходимост. 

"Да се намираш на кръстовището на Европа  и да не се възползваш от това нещо, е огромен пропуск. При нас всичко е възможно да мине през тръбопроводи, но трябва да се вземат предвид няколко неща: морската дейност да се стимулира, защото вече не е атрактивен българският морски флаг, а това е така, защото няма достатъчно кораби, записани в регистъра. Би било добре да има една ясна политика за черноморската дейност. След унищожаването на кораба "Перун", който имаше всички международни сертификати и можеше да помага на кораби в беда, имаме голям проблем", допълни той.

"Унищожаването му беше огромна грешка. Дори и да е на много години, той можеше да бъде ремонтиран. Сега се мъчат да компенсират липсата му.

Загубихме оперативна активност и охрана на Черно море", каза още Димитров.

Човек трябва да мисли 10 години напред . Ние много често реагираме след ситуация. Много неща бих могли да се предотвратят.

Турция и Гърция получиха много пари за справянето с мигрантите, а България не получи нищо.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Хороскоп за деня
51-ото Народно събрание
Бюджет 2024
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: