Новост в детските градини е и това, че индивидуалните постижения на хлапетата ще бъдат отразявани в детско портфолио. При преминаването в първи клас то ще бъде предавано на училището. Ако в края на детската градина бъде установено, че детето не е готово за училище, началото на първи клас може да бъде отложено с една година.
Децата на шест годинки трябва да бъдат като таксиметровите шофьори - да знаят не само адреса, но и най-краткият маршрут до вкъщи. Това са част от изискванията какви знания трябва да е усвоило едно дете до дадена възраст. Тригодишните трябва да знаят пълното си име и възрастта си. Децата на четири вече трябва да могат да назовават роднинските връзки у дома. Тези на пет години пък трябва да знаят града и държавата, в които живеят. От децата в четвърта група се очаква вече да умеят да боравят с абстрактни понятия, да драматизират приказки и да илюстрират тяхното съдържание. В часовете по математика от тях се изисква да могат да се ориентират в пространството, както и да броят до десет в прав и обратен ред. Тригодишните трябва да умеят да броят само до три. Те трябва да могат да разпознават ден и нощ, докато децата на четири вече трябва да са в състояние да назовават и частите на денонощието. Шестгодишните трябва да могат да редуват дните от седмицата, месеците и сезоните. Те трябва да са наясно и с предназначението на часовника като уред за измерване на времето.
По отношение на социализацията и самидентификацията на детето от тригодишните се иска да могат да назоват пола си. Четиригодишните трябва да могат да "определят полово-родовата" принадлежност на членовете на своето семейство. В трета група децата вече трябва да умеят да изразяват привързаност, да имат представа за доверие и толерантност. От тези в четвърта група се иска да могат да проявяват толерантност към деца и възрастни с различия. Те трябва да могат също да изразяват правото си на избор, както и да избягват конфликтите и при необходимост да ги разрешават. В четвърта група децата трябва да умеят да разпознават и професиите, да назовават лични, официални и национални празници. Трябва да имат и познания за природозащитата и поведението на животните. Децата в четвърта група трябва да могат също да пеят до пет научени песни, да различават марш от валс и ръченица, да съпровождат песнички с детски музикални инструменти. От тригодишните се иска да пеят до три песнички, както и да разпознават визуално акордеон и тъпан. Те трябва да могат и да маршируват на подходяща музика. Малчуганите от първа група трябва също да могат да подреждат прибори и салфетки. Едва от петгодишните се иска да се обличат и събличат самостоятелно, а децата на шест вече трябва да могат да закопчават копчета и завързват връзките на обувките си.