
ЗАРЕЖДАНЕ...
Димитър Маргаритов: Резкият скок на потребителите, които пазаруват онлайн, нанася сериозна щета върху традиционните производства | ||||||
| ||||||
Допреди няколко години процентът на хората, пазаруващи онлайн, е около 20-25. В момента онлайн пазаруват около 75% от потребителите, посочи експертът. Азиатският пазар предлага огромен избор за потребителите. Много често обаче тези стоки са със значително по-ниско качество и липса на предварителен контрол за безопасността им, подчерта Маргаритов. "Това може да доведе до там потребителят да остане неприятно изненадан и излъган. Хората трябва да знаят, че когато влизат в контакт с големи платформи, предлагащи дадена стока на сравнително ниски цени, те създават риск за себе си и за околните“, предупреди той. Според Димитър Маргаритов потребителите по-скоро трябва да се възползват от сезонни кампании, като предварително проследяват цената на дадена стока за определен период от време, вместо да разчитат на примамливи оферти в сайтове извън регулацията на Европейския съюз. По думите му съвременната търговия винаги изпреварва регулациите. "Трябва да си кажем истината – институционалното говорене и нормативната уредба изостават от темповете, с които се развива пазарът, и може би това е един от големите проблеми, които довеждат до този резултат. Натрупването на много на брой нормативни актове не решава проблема, защото увеличаването на изискванията, натягането на разрешителни, лицензионни и всякакъв друг тип режими по-скоро могат да доведат до това, че за тези, които са извън закона, да стане още по-лесно, а за тези, които се опитват да го спазват, да стане още по-трудно. В крайна сметка големият губещ са потребителите“, коментира бившият председател на КЗП. Маргаритов коментира и намерението на правителството за въвеждане на мерки за овладяване на цените на хранителните продукти. "Нещо конкретно като текстове и като мерки аз лично не съм видял на този етап. И тук за съжаление като че ли малко се движим с вятъра. Допуснахме да се стигне до един неприятен инфлационен натиск в малката потребителска кошница, до това хората да са принудени да бойкотират хранителните вериги. Въпросът е дали не сме закъснели, дали няма всичко да остане отново в общественото пространство като политическо говорене и дали пазарът няма сам да се успокои“, коментира той. Изключително важна в случая е ролята на контролните органи, подчерта експертът. "Важно е те да са на място, в уплътнения актуален състав, да работят със самочувствие, да могат да реагират навреме, защото невинаги един проблем се решава, като приемеш един закон, а когато този, на когото е възложено да спазва закона, си свърши работата“, допълни Маргаритов. |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg