© Varna24.bg | | Глоба до 3000 лева ще отнася всеки GSM оператор, който обвързва клиентите си с договор по телефона, без да има писмено доказателство за споразумението. Това решиха вчера депутатите с приетите на първо четене пакет от поправки в Закона за защита на потребителите, предложени от ГЕРБ, БСП и Синята коалиция. Санкция до 5000 лв. ще се налага и когато се прави автоматично удължаване на срочните договори за мобилни услуги, отново на базата само на телефонен разговор.Затягането на правилата е заради куп сигнали, стигнали и до депутатите за сключването на така наречените договори от разстояние.
"Много хора се оплакват, че им звънят любезни представители на операторите с невинни въпроси - дали са доволни от услугите, имат ли оплаквания, а после след разговора се оказва, че вече имат договор", разказа шефът на икономическата комисия в парламента Мартин Димитров.
Затова, за да е валиден договорът, народните представители планират да се разпишат доказателства като електронен подпис или някаква писмена форма на споразумението. Той подкрепи разписаните санкции и подчерта, че те са част от пакет антимонополни мерки. Депутатите се зарекоха, че ще съкратят сроковете между двете четения и следващата седмица ще приемат поправките и на второ четене, за да станат факт преди да се разпусне парламентът.
С други текстове пък народните представители разписаха задължение за тв доставчиците да искат потвърждение от клиентите си, ако смятат да променят пакета от програми, който е влизал при сключването на договора. За целта при парафирането на споразумението ще се прилага и списък с наименованието на всяка една тв програма, която ще стига до потребителя. Ако все пак доставчикът направи промяна на своя глава, клиентът ще има право да прекрати едностранно договора с едномесечно предизвестие, без да дължи обезщетение или неустойки, решиха депутатите.
С приетите вчера промени се предвижда и намаляването със закон на звука на рекламите, който е много по-силен този на редовната програма на телевизиите. Наскоро споразумение за това беше постигнато от рекламните агенции и телевизионните оператори, но сега ограничението ще бъде разписано и с нормативен акт.
Източник: в. "Монитор" |