Онлайн платформата "Ние, потребителите“ предоставя в помощ на потребителите образец на жалба до компетентните органи относно индексацията на цените на телекомите.
Поводът е постъпили до тях запитвания и множество въпроси в онлайн пространството за изготвянето на модел, който да улесни хората при сигнализирането на институциите с искане да се намесят по казуса. Вижте формуляра тук:
https://bit.ly/3WorKhXКъде и как да подадете жалбата си?
– Комисия за защита на потребителите:
https://bit.ly/3D5S1e5 – Комисия за защита на конкуренцията:
https://bit.ly/3whFK2D – Омбудсман на Република България:
https://bit.ly/3D3PLUE Припомняме, че в началото на миналата седмица един от трите телекома обяви, че поради ръста на инфлацията за 2022 г. и на основание общите си условия ще увеличи цената на месечните абонаменти за услугите си с до 2 лв. Десет дни по-късно същото съобщи и вторият оператор, като посочи, че повишението при него ще бъде с 15,3%. Абонатите на двете дружества очакват да видят индексацията в следващите фактури. Вероятно скоро и третият телеком ще оповести същата новина.
Според експертите не е необходимо да се изчаква получаването на фактурите с новите цени, а трябва още преди това да се е случило да се предприемат спешни действия от компетентните институции.