ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Доц. Георги Лозанов: Ако поставяш един политик в ситуация на медиен комфорт, ти не правиш журналистика, а PR | ||||||
| ||||||
Българските политици не могат да свикнат с мисълта, че журналистически стандарт е политикът да бъде поставян в ситуация на медиен дискомфорт, коментира той. "Ако поставяш един политик в ситуация на медиен комфорт, ти не правиш журналистика, а правиш PR. Това не е лошо отношение към него, а изпълняване на професионалния ти ангажимент. Ти трябва да му зададеш най-неприятните въпроси – това е условието“, посочи Лозанов. Доверието и авторитетът са дефицит за българските политици в момента, подчерта експертът. Медийната среда в България страда от гаранции за независимост, защита на журналистите, политически и икономически влияния върху медиите, показва доклад на Европейската комисия за България. Според доклада държавната реклама на регионално ниво се използва за налагане на влияние. "Това е много голям проблем и той беше още по-тежък, защото това абсолютно обезсмисляше тези средства. Те бяха давани, за да може българският гражданин през медиите да разбира европейските политики и да се чувства като част от тези политики, да вниква в това какво се прави. Вместо това тези средства се използват, за да могат български местни властови субекти да си осигуряват медиен комфорт, с което фактически провалят журналистическия проект. Целта на тези пари е българите да се чувстват в политически смисъл много повече европейци, а не да стават постоянна жертва на путиновата пропаганда“, заяви доц. Лозанов. Според експерта тези средства не трябва да бъдат разпределяни от различните министерства, а от единен централен орган. Едновременното притежание на медии и телекоми е наложена практика в България, констатира докладът на Еврокомисията, която не е незаконна, отбеляза Лозанов. "Този разговор го водим от много отдавна. Това се нарича прагове на концентрация на собствеността в медиите. Тази преценка досега не е извършвана, а всеки опит това да стане в последния момент е блокиран, включително с някакви полурешения, като например т.нар. закон "Пеевски“, който внесоха за печатните издания, които са длъжни да декларират собствениците си – нещо, което е повече административен акт, отколкото реален поглед върху собствеността. Собствеността отдавна вече не е най-важното нещо, защото тя много лесно се крие. Финансирането не е задължително да минава през собственика – може да минава през рекламни или други бюджети. И трето, което е най-важното – какво е участието в пазара на влияние“, посочи Георги Лозанов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 761 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/127 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 02.08.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
И във Варна удължиха ваканцията на учениците
12:49 / 23.11.2024
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
НИМХ предупреди варненци: Опасно време днес!
08:44 / 23.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета