Достатъчно добра ли е подготовката на младите шофьори?
"Причините за катастрофата трябва да се търсят в няколко аспекта. На първо място подготовката на младите водачи, тя куца, тъй като в таз сфера има много голям сив сектор“, каза в предаването "Тази сутрин“ председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.
Той направи коментара си във връзка с катастрофата станала на бул. "Сливница“, където в понеделник живота си загубиха млади мъж и жена. 18-годишен шофьор ги помете, докато пресичат на пешеходна пътека.
По думите на Тодоров автошколите крадат от часовете по кормуване. Курсът предполага каране в тъмната част на деня, но това се спестявало.
Според него сега вече може да се сложат камери, легнали полицаи или и двете на място, където е станала катастрофата, но ще е "след дъжд качулка“.
По думите пък на адвокат по делото "Семерджиев“ Пламен Димитров имало и прилики, и разлики с делото "Семерджиев“. Приликите били двамата убити младежи, а разликите, че при делото "Семерджиев“ имало употреба на наркотици и фалшива книжка.
"Възможно е кръвните проби да са различни от полевите тестове, които е направило 18-годишното момче. Възможно и на дрегера да отчете по-мляко, отколкото кръвната проба“, посочи той.
"Липсва полигона и обучението на младите водачи“, каза в предаването бившият директор на Пътна полиция-София Тенчо Тенев.
По думите му няколко фактора са причинили катастрофата - надценяване на автомобила и на качествата на шофьора.
"До момента, спрямо миналата година, има 40 тежки произшествие повече в София и с 8 убити повече и с 50 ранени повече“, посочи той.
По думите му легналите полицаи карали шофьорите да намалят с 40-50 км/ч.