Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Държавата пуска филипинци по българските кораби
Автор: Екип Varna24.bg 11:15 / 24.06.2010Коментари (0)702
© Varna24.bg
По българските кораби вече ще може да плават филипинци, украинци и моряци от други националности извън ЕС. Това предвиждат промените в Закона за изменение и допълнение на Кодекса на търговското корабоплаване. Промяната на закона не е заради БМФ, заяви категорично Красимир Вълчев, член на Управителния съвет на параходство БМФ и председател на моряшкия синдикат. Той е участвал в работната група, която е обсъдила и изготвила предложенията за промяна. Според Вълчев целта е да се привлекат чужди корабособственици към българския флаг. И в момента БМФ няма проблем да наеме чужденци, тъй като голяма част от корабите са под чужд флаг. В параходството обаче няма наплив на филипинци и украинци, например.

От Министерството на транспорта и "Морска администрация" обясняват промените с "постигането на по-голяма гъвкавост на пазара на труда на морски кадри".

Ако бъде приет проектът, ще стане възможно наемането на борда на кораба на морски лица от "държави - членки на ЕС и трети страни, при стриктно спазване на изискванията на действащото право на ЕС".

Мотивите са облечени със следните думи. "Целта на предложените разпоредби е да се даде възможност за привличане на качествени морски кадри в условията на намаляващ интерес от морска кариера в България и други държави от ЕС".

От транспортното министерство са стигнали още по-далеч и за да въведат в сила предложението, предлагат и промени в Закон за насърчаване на заетостта.

Корабният екипаж на търговските кораби вече ще може да се комплектова от квалифицирани морски лица, от които не по-малко от 25 % са български граждани." Досега изискването беше за 100 % нашенци.

Корабопритежателят ще назначава корабния екипаж без дискриминация, основана на национална принадлежност, религия, заплащане и други условия на труд, но владеещи определения от него общоразбираем на кораба език. Това гласи друга част от текста.

Капитанът и главният механик задължително от ЕС

Капитанът и главният механик на кораба задължително трябва да са български граждани или граждани на държава - членка на Европейския съюз, или на държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария.

За екипажите на плавателните съдове за спорт и туризъм свободата е още по-голяма. Там плаващите може да са морски правоспособни чуждестранни лица без значение от къде.
В закона се предвижда и друга вратичка, която позволява наемането на чужденци. Когато поради извънредни обстоятелства корабопритежателят не може да осигури изискването за подбор на екипаж, той може, след разрешение от Изпълнителна агенция "Морска администрация", до приключване на рейса да наеме квалифицирани морски лица, граждани на държави - членки на Европейския съюз, а при невъзможност от трети страни.

Източник: в. "Народно дело"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Война в Сирия
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната в Украйна
България в еврозоната
Бюджет 2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: