Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
ЕК представи план за действие за по-конкурентна европейска автомобилна промишленост
Автор: Петър Дучев 15:36 / 05.03.2025Коментари (0)396
©
Европейският автомобилен сектор е в критична повратна точка, пред която са изправени бързите технологични промени и нарастващата конкуренция. В отговор на предстоящите промени през януари председателят Фон дер Лайен постави началото на стратегически диалог относно бъдещето на европейската автомобилна промишленост — процес на сътрудничество и приобщаващ процес, предназначен да се справи с най-неотложните предизвикателства в сектора.

Днес Комисията предлага план за действие, който се основава на стратегическия диалог и представя конкретни действия, които ще гарантират стабилен и устойчив автомобилен сектор и ще спомогнат за разгръщането на неговата иновативна сила. За да поддържаме силна европейска производствена база и да избягваме стратегически зависимости, ще предоставим 1,8 млрд. евро за създаване на сигурна и конкурентоспособна верига на доставки на суровини за акумулаторни батерии, което ще спомогне за растежа на европейската автомобилна промишленост.

Председателят на Комисията Урсула фон дер Лайен заяви:

"На световния пазар има толкова много неизползван потенциал, що се отнася до иновациите и чистите решения. Искам нашата европейска автомобилна промишленост да поеме водеща роля. Ще насърчаваме вътрешното производство, за да избегнем стратегически зависимости, особено при производството на батерии.  Ще се придържаме към договорените цели за емисиите, но с прагматичен и гъвкав подход. Нашата обща цел е устойчива, конкурентоспособна и иновативна автомобилна промишленост в Европа, която е от полза за нашите граждани, нашата икономика и околната среда.“

Ускоряване на прехода към иновации и чиста мобилност

Автомобилните компании в ЕС изостават по отношение на ключовите технологии. За да се помогне на промишлеността да поеме водеща роля в прехода към задвижвани от ИИ, свързани и автоматизирани превозни средства, планът за действие представя смяна на предавките. Специален Европейски алианс за свързани и автономни превозни средства ще обедини заинтересованите страни в областта на автомобилостроенето в Европа, за да оформи разработването на превозни средства от следващо поколение и да спомогне за разработването на споделен софтуер и цифров хардуер, необходими за реализирането на тази технология. Широкомащабните изпитвателни платформи и регулаторните "пясъци“ ще предоставят на новаторите свободата да изпитват и усъвършенстват своите технологии за автономни превозни средства. Комисията ще доразвие регулаторната рамка за автономните превозни средства. Тези действия ще бъдат подкрепени от съвместни публично-частни инвестиции в размер на около 1 млрд. евро, подкрепени от програма "Хоризонт Европа“ за периода 2025—2027 г.

Днешният план за действие е придружен от съобщението относно декарбонизацията на корпоративния флот, в което се подчертават примерите за най-добри практики и се насърчават държавите членки да предприемат по-нататъшни действия за екологосъобразни корпоративни паркове, които представляват около 60 % от регистрациите на нови автомобили.

По-голяма гъвкавост за спазване на стандартите за CO2

Комисията взе под внимание ясното искане за по-голяма гъвкавост по отношение на целите за CO2 и се ангажира да разгледа този въпрос по балансиран и справедлив начин. Този месец Комисията ще предложи целенасочено изменение на Регламента за стандартите за CO2 за леките и лекотоварните автомобили. Ако бъде прието, изменението ще даде възможност на производителите на автомобили да постигнат своите цели за съответствие чрез усредняване на резултатите си за период от три години (2025—2027 г.), което ще им позволи да компенсират всеки недостиг през една или две години с прекомерни постижения през другата(ите) година(и), като същевременно се запази общата амбиция по отношение на целите за 2025 г. Комисията също така ще ускори работата по подготовката на предвидения преглед на Регламента за стандартите за CO2 за леки и лекотоварни автомобили.

Успоредно с това Комисията работи по начини за увеличаване на търсенето на европейски превозни средства с нулеви емисии. Планът за действие включва мерки, които ще осигурят стимули за преминаване към превозни средства с нулеви емисии и ще засилят доверието на потребителите чрез конкретни мерки, като например подобряване на здравето на батериите и възможност за поправка. 

Комисията ще работи активно с държавите членки за оптимизиране на тези схеми за стимулиране на потребителите.

Подкрепа за устойчивостта на веригата на доставки и работниците в сектора

От решаващо значение е Европа да постигне икономически конкурентоспособно производство на елементи в ЕС, което би обхванало голяма част от доставките на батерии и би генерирало европейска добавена стойност по веригата на доставки. Комисията ще продължи да подкрепя сектора на акумулаторните батерии в ЕС и ще му помогне да поддържа силна европейска производствена база с финансиране по линия на Фонда за иновации. Комисията ще разгледа също така пряката производствена подкрепа за дружествата, произвеждащи батерии, и неценовите критерии за компонентите, като например изискванията за устойчивост.

За да помогне на автомобилния сектор в ЕС да се справи с предизвикателствата, свързани с недостига на умения, несъответствията и застаряването на работната сила, Европейската обсерватория за справедлив преход, стартирана с чистия промишлен пакт, ще разработи и събере данни, за да спомогне за определянето на очакваните бъдещи "горещи точки“ на разместването на работни места и недостига на умения. Комисията ще разшири подкрепата по линия на Европейския фонд за приспособяване към глобализацията за съкратени работници (ЕФПГ), за да стане тя по-бърза и по-широка, което ще позволи на дружествата да оказват подкрепа и да подкрепят работниците, застрашени от незабавно уволнение. Освен това Комисията ще работи със социалните партньори и държавите членки за увеличаване на финансирането от Европейския социален фонд плюс (ЕСФ+) за автомобилния сектор, като подкрепя работниците, които искат да се преквалифицират и да търсят нови възможности за работа. Комисията също така ще използва средносрочния преглед на ЕСФ+, за да стимулира държавите членки да препрограмират повече финансиране за автомобилния сектор. Освен това, както беше обявено в Пакта за умения, Комисията ще предложи засилена инициатива за подкрепа на работниците в стратегически сектори като автомобилната промишленост, като се съсредоточи върху програмите за повишаване на квалификацията и преквалификация. 

Повишаване на устойчивостта на промишлеността да се конкурира успешно на глобален етап

За да направи автомобилната промишленост на ЕС по-устойчива на ожесточената конкуренция от чужбина, Комисията ще гарантира еднакви условия на конкуренция, като използва инструменти за търговска защита, като например антисубсидийни мерки, за да защити европейските дружества от нелоялна конкуренция. В същото време преговорите с държавите партньори ще продължат, за да се подобри достъпът до пазара и възможностите за снабдяване за автомобилната промишленост. Освен това Комисията ще предложи мерки, за да гарантира, че чуждестранните инвестиции в автомобилния сектор на ЕС допринасят за дългосрочната конкурентоспособност на промишлеността, като същевременно работи за намаляване на административната тежест за европейските производители на автомобили чрез опростяване на нормативната уредба.

Днешният план за действие е резултат от приобщаващ процес на сътрудничество, който включва множество дискусии и ангажираност на заинтересованите страни, инициирани чрез Стратегическия диалог относно бъдещето на автомобилната промишленост, стартиран от председателя Урсула фон дер Лайен на 30 януари 2025 г. Планът се основава и на резултатите от открита обществена консултация относно бъдещето на европейската автомобилна промишленост, както и на работата на няколко работни групи, ръководени от комисарите

Шефчович, Хокстра, Сежурне, Вирккунен, Минзату и Цизикостас.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2025
Григор Димитров в турнири през 2025-а година
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
България и Войната в Украйна
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Ако днес имаше местни избори във Варна?
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: