Един от строителите на АМ "Хемус": Данни за дебелината на настилката няма от 2003 година

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
13:38 / 19.01.2025
1542
Ограничения на скоростта на "Хемус“ заради ремонти и лошо състояние на магистралата.

Екип на bTV направи проверка след началото на поредния ремонт - този път в участъка между София и Ботевград, където редовно се образуват задръствания.

Максимално разрешената скорост на магистралите в страната е 140 км/ч.

На деветия километър на "Хемус“ шофьорите виждат първия знак с ограничение до 120 км/ч. и така в продължение на 13 км.

А след още километър има ново ограничение и така до Ботевград.

Равносметката - от 47 километра между София и Ботевград - 36 са в органичения, което прави средната скорост 107 км/ч.

Защо "Хемус“ в този участък и тунелите са в непрекъснат ремонт от години?

Денислав Димитров пътува всеки ден по магистрала "Хемус“ от Правец до София. Тръгваме с него, за да ни покаже нередности, които е забелязал.

"Дали са стари знаци от ремонти……49 останали по средата, някои скрити, някои нескрити, изгнили знаци, мантинелите изкривени след катастрофи, оградата, която пази от животни почти навсякъде е компрометирана“, оплаква се той.

А най-големият проблем са дупките.

"Аз съм свикнал със тях, дупките са нормална част от нашата магистрала. Три пъти съм станал свидетел на катастрофа, два от които бяха в дъждовно време … на поне 6/7 участъка от пътя се получава аквапланинг“, казва още Денислав.

Според него маркировката и сигнализацията също са в лошо състояние.

Питаме го дали има въпрос, който иска да зададе на Агенция "Пътна инфраструктура“, а той отговаря:

"Да, напоследък съм толкова афектиран, че искам да им задам генерално въпросът какво въобще правят, за какво съществуват?“

Обърнахме се към АПИ с проблемите, които начерта Денислав, както и колко са стрували ремонтите направени през последните 15 години - до този момент отговор няма.

Ясен Ишев е един от хората, които преди 50 години строят "Хемус“. Питаме го защо магистралата е в перманентен ремонт. 

"Първата причина е некачествено изпълнение, втората е некачествено поддържане. Третата причина, е че магистралите са изчислени за 11 тона на ос, минават возила 16 тона на ос, което ги претоварва“, казва той.

По думите му данните за дебелината на настилката в нормативната база не са актуализирани от 2003 година.

"Не искат да ги актуализират или няма кой. Ние сме изчислявали, че тези конструкции, които са на настилката, трябва да бъдат с 10/15% тяхната дебелина“, обяснява още Ишев.

Поредният ремонт, който започна в началото на седмината ще продължи до 30 юни.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Ресторантьори и хотелиери са възмутени, обявиха се срещу предложе...
Защо предметът "Религия" в училище няма да сработи
Желязков: Създаваме постоянно действащ механизъм за противодейств...
Затварят част от АМ "Тракия" днес и утре, вижте графика за спиран...
Борисов за войната по пътищата: Проблемът трябва да се реши радик...
Транспортният министър: Мерки със срокове и с отговорни министри ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).