Между втория и третия етаж асансьорът засяда, а по-неприятната изненада се оказва неработещото разговорно устройство в кабината. Дядото звъни от мобилния си телефон на поддържащата фирма, откъдето му заявяват, че най-вероятно той не може да борави с комуникатора.
"Ей, викам, аз не съм спрял да се мъча да се свържа с вас". "Добре, пращаме екип". Ние продължаваме да стоим обаче с детенцето в асансьора. На 40-ата минута аз наново се обаждам - "Докога ще стоим?". "Добре, колегите идат". Значи на 42-ата минута дойдоха, извадихме бебето и започнаха да се чудят какво е станало", разказва Иван Карабуров.
След серия проверки става ясно, че устройството трябва изцяло да се подмени. От поддържащата фирма казват, че нямат вина, тъй като не са получили сигнал за проблем в електронния дневник. Оказва се, че устройството дава информация само за състоянието на асансьора, но ако не набира, това не може да се установи дистанционно.
"Има мониторинг, всяко едно устройство изпраща тест доклад в офиса и всичко се записва, има електронен дневник. Просто е спряло скоро да не работи. Това е проблемът, че то не си следи собственото си състояние. Следи асансьора, но собственото състояние - не. И то когато работи в обхват, то си праща тест ОК, и няма проблеми. В момента това устройство има обхват, може да се каже, че е почти максимален", казва техникът Ивелин Иванов. Той обяснява, че комуникаторите са направени така, че да набират и осъществяват връзка само при определени условия, за да няма злоупотреби.
Фирмата не е имала до момента сигнали за неработещи комуникатори, а само за проблеми с аварийното осветление, което се следи от GSM устройствата и е свързано с тях. Това обаче изобщо не успокоява потърпевшите, които са платили 300 лв. за новата придобивка и разчитат тя да им дава сигурност при авария на асансьора. Възрастните жени коментират, че невинаги носят със себе си мобилен телефон, за да се обадят, ако устройството не работи.