"За спирането на корупционните схеми при взимането шофьорски книжки бе обсъдено изпитите да се провеждат само в държавни коли, оборудвани със супер техника, маршрутът да бъде определян от компютър, а инструкторите от автошколата да не присъстват. Все още смятам, че е възможно държавата да се справи с всички тези ситуации, свързани с прехвърлянето на изпитите към частни школи. Ние нямаме дълга скамейка от изпитващи" каза още Иванов.
Към предложенията на Съюза са рисковите училища да бъдат прегледани, нелоялна конкуренция и въвеждане на изпита с GPS система. От октомври се предлага навлизането на изцяло ново обучение - ситуационно. След скандалите в ДАИ Иванов коментира, че схема имало още преди години.
"В момента не съм убеден, че има такава схема, защото доста напреднаха нещата. Въпросът ми е кой следи тези изпити и ако той си е на мястото, всяко едно движение на ляво или дясно ще бъде хванато. Не е ясно дали се купува изпитът по теория, или по практика, или е една пушилка, която ще отмине. До момента следствието мълчи, шефът на ДАИ не е уволнен и не знаем пряката зависимост между корупционните схеми и неговото участие там. За съжаление това е най-слабото ръководство. Дали сме фирмите, те се знаеха.
Администрацията не си свърши работата. По думите му един изпитващ получава между 500-600 лв. и ако се увеличи с още толкова, ще има и строга санкция. Хванат ли го, няма кой да го спре", завърши експертът.