НАП и ДАНС започнаха проверки на буферните паркинги за тежкотоварни автомобили заради напрежението по границите.
"В момента берем плодовете на неприемането ни в сухопътен Шенген. Допълнителният трафик при Видин и Русе ни поставя в патова ситуация, в която опашките станаха километрични. Големият ремонт на Русе ще продължи повече от две години. Появи се и този паркинг - комуникацията как той да оперира можеше да бъде направена далеч по-добре. Задълженията за подобен тип съоръжения са на държавите членки. Трябва да се направи качествен контрол и да има информационна кампания към превозвачите", заяви Николай Рашков от Съюза на превозвачите.
Гостът изброи всички институции, които, по думите му, е трябвало да бъдат събрани на една маса, за да потърсят решение на проблема.
"На Русе фигурира системата "виртуална опашка". Първият регистрирал се е първият преминал. Независимо на кой паркинг сте спрели. Като превозвачи поискахме от дружеството, което оперира моста, да кажат могат ли да въведат такава "виртуална опашка". И проблемът може да бъде решен", подчерта Рашков в ефир на
Bulgaria ON AIR."Всеки коментар е удар по нас като бранш и по държавата и икономиката ѝ. Ролята на държавата е да извършва качествен контрол и да увери всички участници, че в нашата държавата има ред и той се спазва. Нестабилната политическа обстановка влияе в негативен план. Спешната среща, свикана от г-н Главчев, е ясен знак, че е проблемът е с висок приоритет на решаване", каза още събеседникът.
Николай Рашков отбеляза, че в момента проблемът се мести от Видин в Русе.
Според него не е нужно камионът да бъде проверяван на кантар и от българска, и от румънска страна. От трета страна ситуацията се утежнява от големия трафик от Румъния.