Експерт: Причината за катастрофите с млади шофьори е, че карат мощни коли, за които нямат подготовка 

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (2)
10:26 / 19.09.2024
1664
Две от причините за многото катастрофи с млади шофьори са родителите и това, че им се позволява да управляват много мощни автомобили, за които нямат подготовка. Това каза инж. Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка и член на Европейската федерация на автоучилищата, в предаването "Утрото на фокус" на Радио "Фокус" пред Ася Александрова. 

525 са загиналите при катастрофи през 2023 г., а около 9100 са тежките пътнотранспортни произшествия. До момента загиналите на пътя са около 320, а тежките ПТП са около 6300, посочи печалната статистика Иванов.

Организацията на движението, поддръжката на пътищата и контролът на движението трябва да работят в синхрон, а сега това не се случва. "Разговорът между институциите не се състои, липсва комуникация. Има голяма доза демагогия в цялата тази масовост на интерпретация, че нещо би могло да се постигне на добра воля. Визия 2020 с намаляване с 50% на загиналите по пътищата в европейски аспект не се осъществи. Сега новата визия до 2050 г. да намалим броя на загиналите на нула също няма да стане“, смята Йонко Грозев.

Международни експертизи показват, че България е страната с най-лоши пътища и най-лоша организация на движението, посочи той. "Знаците не се виждат от клоните, а те са най-удобното място, от което се прави засадата от страна на полицаите с тези вече много на брой камери. Тези полицаи са разположени не за да помагат на пътя – това е хранилката, с която през последните две години се платиха изборите. Абсолютна демагогия е, че няма събираемост на глобите. Над 700 милиона вече са събрани от глоби, а изборите струват около 600 милиона“, коментира Иванов.

Средствата от глобите и санкциите трябва да влизат във Фонд "Пътна безопасност“ и да се върнат отново на пътя. "И ако има нормална дискусия между институциите, бихме могли с 30% да намалим ПТП за 10 години“, вярва председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

Според него трябва да бъде въведено продължаващо обучение, какъвто модел действа в Европа. То трябва да бъде поето от държавата – само по този начин ще се намали броят на ПТП и загиналите на пътя.

Възпитанието в семейството и в училището се отразява върху агресията на пътя, отбеляза Йонко Иванов. "При нас идват едни деца, с които трябва да бъдем и педагози, и психолози, за да можем да разчупим този лош модел. Ние им даваме най-доброто от шофирането в тази лоша инфраструктура, която имаме, и при тази лоша организация на движението. Липсата на диалог между институциите, които се занимават с темата "Пътна безопасност“, води до тези последствия. Аз неслучайно казах, че за обучението през целия живот трябваше да се създаде нова система за обучение по пътна безопасност в училищата“, допълни той.

Виж коментарите (2)

Още по темата (445):
21.11.2024 22-годишен шофьор загина при катастрофа на АМ "Тракия"
19.11.2024 Адвокат: Тежките инциденти стават заради рязка промяна в движението на МПС
19.11.2024 Вижте снимки от зверската катастрофа на АМ "Марица" с тирове!
19.11.2024 Два тира се удариха на АМ "Марица", магистралата е затворена от Свиленград до село Капитан Андреево
17.11.2024 Задръстване на магистрала "Тракия"!
17.11.2024 Почитаме жертвите на катастрофи
Още новини от Национални новини:
Майки пропищяха в социалната мрежа: Децата им са били заплашвани ...
Адвокат за промените в ЗДвП: Не е ключов размерът на наказанието,...
МВнР с важно предупреждение към пътуващите за Румъния
Социолог: Дилемата "не бива" и "не може" блокира парламента
Военна техника тръгва по републиканските пътища
По искане на президента Радев: Конституционният съд образува трет...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).