ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Експерт: Причината за катастрофите с млади шофьори е, че карат мощни коли, за които нямат подготовка | ||||||
| ||||||
525 са загиналите при катастрофи през 2023 г., а около 9100 са тежките пътнотранспортни произшествия. До момента загиналите на пътя са около 320, а тежките ПТП са около 6300, посочи печалната статистика Иванов. Организацията на движението, поддръжката на пътищата и контролът на движението трябва да работят в синхрон, а сега това не се случва. "Разговорът между институциите не се състои, липсва комуникация. Има голяма доза демагогия в цялата тази масовост на интерпретация, че нещо би могло да се постигне на добра воля. Визия 2020 с намаляване с 50% на загиналите по пътищата в европейски аспект не се осъществи. Сега новата визия до 2050 г. да намалим броя на загиналите на нула също няма да стане“, смята Йонко Грозев. Международни експертизи показват, че България е страната с най-лоши пътища и най-лоша организация на движението, посочи той. "Знаците не се виждат от клоните, а те са най-удобното място, от което се прави засадата от страна на полицаите с тези вече много на брой камери. Тези полицаи са разположени не за да помагат на пътя – това е хранилката, с която през последните две години се платиха изборите. Абсолютна демагогия е, че няма събираемост на глобите. Над 700 милиона вече са събрани от глоби, а изборите струват около 600 милиона“, коментира Иванов. Средствата от глобите и санкциите трябва да влизат във Фонд "Пътна безопасност“ и да се върнат отново на пътя. "И ако има нормална дискусия между институциите, бихме могли с 30% да намалим ПТП за 10 години“, вярва председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. Според него трябва да бъде въведено продължаващо обучение, какъвто модел действа в Европа. То трябва да бъде поето от държавата – само по този начин ще се намали броят на ПТП и загиналите на пътя. Възпитанието в семейството и в училището се отразява върху агресията на пътя, отбеляза Йонко Иванов. "При нас идват едни деца, с които трябва да бъдем и педагози, и психолози, за да можем да разчупим този лош модел. Ние им даваме най-доброто от шофирането в тази лоша инфраструктура, която имаме, и при тази лоша организация на движението. Липсата на диалог между институциите, които се занимават с темата "Пътна безопасност“, води до тези последствия. Аз неслучайно казах, че за обучението през целия живот трябваше да се създаде нова система за обучение по пътна безопасност в училищата“, допълни той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 437 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/73 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 21.09.2024 г.
0
Aнонимен
на 19.09.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета