"Само в две държави в Европа има скорост 140 км/ч. Това е Германия и Полша, има изследване, че всеки един километър по-ниска допустима скорост на магистралите би спасил 2000 човешки живота годишно в Европа. Най-добрите показатели по пътна безопасност, където има най-малко загинали, са Холандия, Белгия. Там скоростта е около 120 км/ч. В Англия е 110 км/ч. Това предложение беше 2012 година.
Бойко Борисов тогава наложи 140 км/ч", каза председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров.
По думите на експерта по пътна безопасност Любка Маринова катастрофите по магистралите са се увеличили.
"Преди бяха 5% от общия размер на катастрофите, а сега са 13%. Трябва да се намали скоростта за движение по магистралите. Те не са качествени, както навсякъде по света. Инфраструктурата не отговаря на изискванията. Ние не ограничаваме хората, а мислим за техния живот", категорична е тя.
И припомни, че в Германия карат много по-нови коли и върху пътища, които инфраструктурата им е изключително добра. Маринова подчерта, че ТИР-овете са причина за доста катастрофи, включително и по магистралите.
"За моторите определената скорост е 100 км/ч, само че няма мотор, който да се движи с тази скорост на магистрала. Трябва да се коригират тези предложения. Камерите на "Пътна полиция" са настроени да засичат на 150 км/ ч, имаме 9 километра толеранс. Размерът на глобите не е толкова важен, по-важно е да се събират, но законодателството ни е от миналия век", допълни Владимир Тодоров.
Според него трябва да има бързина на връчване на фишовете и трябва да се създаде процедура, по която по електронен път да се общува с всеки водач.
"При увеличение на жертвите не може да продължаваме да караме по същия начин, да правим нарушения и да допускаме толкова много катастрофи. Ние сме в едно от първите места в Европа по загинали на 1 милион население", коментира експертът по пътна безопасност в ефира на
Bulgaria ON AIR.
Тя апелира водачите да не сядат зад волана, след като са употребили алкохол, защото по Великден ги очакват строги проверки.