ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Експерт обясни как да разпознаем дали рибата от магазина е прясна | ||||||
| ||||||
Модератор на събитието беше журналистът и експерт по темите, свързани с качеството, Биляна Гавазова. Каква риба се консумира в различните градове на страната? Според анализа на най-големия ритейлър у нас консумацията на риба в различните градове в страната е повлиянa от географските предпоставки, както и от вкусовите предпочитания на клиентите. Първият избор в по-голямата част от страната е за ципурата, но освен нея, в столицата най-купуваните видове риба са лаврак и сьомга. София е и градът, в който се купува най-много риба. Най-предпочитаната риба в Пловдив е пъстървата, следвана от ципурата. Във Варна и Бургас много търсени са морските дарове, между които скариди и миди, а от рибите отново най-желана е ципурата. Как се разпознава качествената риба "Консумацията на риба нараства постепенно в последните 20 години, като тя е подчертано по-голяма в по-големите градове. Средната консумация на човек на година е 10-12 кг. риба, като предпочитанията варират по вкус и достъпност“, отбеляза в изказването си чл.-кор. проф. дтн инж. Стефан Драгоев. Той представи 5 основни показателя при избор на прясна риба: Мирис. Прясната риба не трябва да има специфичен мирис. Мирисът трябва да е характерен за рибата или такъв "на море“. Външен вид – кожа, люспи, цвят. Цветовете на кожата трябва да са ярки. Колкото повече време минава, толкова по-бледа става рибата. Появата на слуз при рибата не е признак на разваляне - това е естествена защитна реакция при улов. Има някои видове, при които, колкото повече слуз има, толкова по-прясна е рибата. Хриле. Хрилните капачета трябва да са плътно прилапнали към трупа на рибата. Цветът на хрилете при прясната риба е светло червен. Потъмняването им е признак, че рибата не е прясна. Състояние на коремната част. Коремът не трябва да е издут, а да е с естествената форма на рибата. Очи. Очите на рибата трябва да са съвършено чисти, бистри и изпъкнали, като зениците са черни. Промяната в мътността трябва да подсказва, че рибата е съхранявана дълго време. Проф. Драгоев подчерта, че за определяне на качеството на рибата трябва да се прави комплексна оценка, тъй като за различните видове риба отделните параметри са специфични. Правилно съхранение на рибата след покупката ѝ от хипермаркета За улеснение, Kaufland България предоставя прясната риба от витрината с обслужване в специална рециклируема опаковка от алуминиеви нишки, която гарантира до 4 часа температурно предимство при съхранението на продуктите. Преди да се предадат на клиента, опаковките се запечатват машинно, така че да се обезпечи максимално хигиената на продуктите. Безплатно за всички клиенти на веригата на всяка рибна витрина с обслужване се извършват допълнителни услуги като филетиране или предварителна поръчка "по каталог“. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Вижте какви решения взе днес Общинския съвет на Варна
16:50 / 28.11.2024
Wizz Air със страхотни новини от летище Варна
14:55 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: