Експерти: България е заглушена от черни кампании
Темата за ролята на България в НАТО се превърна в една от разделителните линии в тази предизборна кампания. Но коя партия успява да надделее в смисленото предизборно говорене, какъв ще е ефектът от записите и кои ще са големите печеливши и големите губещи след 9 юни? Коментар по темата с журналиста Силвия Великова и медийния експерт Диана Дамянова пред NOVA.
"България е заглушена от черни кампании. Едната е произведена от ПП-ДБ и има авторство. Според мен тя не е правена в България. Става въпрос за кампанията с прасето и тиквата. А другата - е свързана с изтеклите записи. Тези две кампании заглушават всички останали", заяви в студиото на "Събуди се" PR експертът Диана Дамянова.
Според журналиста Силвия Великова партията, която печели от това, което се случва в момента, е ДПС, тъй като тя отсъства от кампанията. "Вероятно е ДПС да се окаже втората стабилна сила", каза тя. Относно изтеклите записи с ПП-ДБ, тя коментира, че е възможно да е имало обработка на звука. "Като съдържание, записите не бяха отречени. От ПП-ДБ не се научиха, че трябва да внимават какво говорят, дори когато са насаме", смята Великова.
"Абсурдна ситуация е, че след случката с катастрофата с автомобил на НСО, нито един депутат не постави въпроса за тази служба, която има право да се движи по правила, различни от българските граждани", добави Дамянова. Според нея от ПП-ДБ не са достатъчно добре тренирани в политическото си говорене, тъй като са млади депутати.
"Партиите продължават да правят грешка след грешка, и ще трябва да изтърпят последиците", заяви Великова. Според нея гражданите няма да гласуват на изборите, тъй като са разочаровани.
По думи на PR експертът, имиджът представя една кутия, която системно във времето трябва да бъде пълнена с представата, която създаваш. "Липсва консистентност в действията, и гражданите отказват да приемат това, което ПП-ДБ правят и казват", смята Дамянова.