ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ескперт: Наредбата за управлението на качеството в образователните институции все още не е постигнала достатъчно добър обхват | ||||||
| ||||||
"Сблъскваме се с опитите и ограниченията на това да дефинираме качеството като цялостен, удовлетворяващ всички равнища процес. Това е трудно, защото идеята за управлението на качеството тръгва от бизнеса, и през годините тя претърпява много модификации докато се стигне с концепция за качеството, която е свързана със саморазвитие, подобряване на процесите и продукти, които са вътрешни за една организация,“ обясни още тя. Целите на качественото образование е повишаване на качеството на предоставеното образование в детските градини и училищата, подобряване на индивидуалния напредък на всяко дете или ученик и и подобряване на организационното развитие на детските градини и училищата, разказа още експертът, като разясни още, че същественият аспект тук е повишаване на удовлетвореността на участниците в образователния процес, както и съответствието с целите на образованието на национално равнище. "Тук винаги е големият проблем е с различните примери, които могат да бъдат дадени. Разбирането на качеството означава всъщност ние да дадем право на различните институции, които работят на различни ниво, да си определят своите цели. Защото най-общо концепцията за качество означава дали това, което се е случва на дадено място, дали процесите са свързани с удовлетворяване на нашите очаквания,“ уточни Мариана Банчева. По думите й е много важно да се дефинира какво е качество на различните равнища, като качество на образованието на държавните политики трябва да изисква една дефиниция, качество на образованието по отношение на предоставянето услуга от детската градини и училищата ще има друга. "Това е нещото, което се опитват през последните години експерти и държавни политики да решат.“ Като пример експертът даде политиката на инспектирането в образованието, защото то се фокусира върху самооценяване, което е вътрешен процес на управление на качеството за всяко образователна институция, и външното инспектиране, което задължително обаче включва и резултатите от самооценяването. "Образователните или академичните постижения на децата, които се измерват националното външно оценяване, трябва да бъдат само един от елементите на качество, те не могат да бъдат тоталния фактор за качеството на образованието,“ категорична бе образователният експерт Мариана Банчева. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Зрелищна катастрофа в Аспарухово! Кола се е обърнала по таван
10:04 / 25.11.2024
Вижте две снимки от Варна с разлика от 118 години
08:29 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: