© Varna24.bg | | 75% към 25% е статистиката за тази година, която показва огромната разлика между фиктивно обучените към реално обучените водачи на тежко товарни транспортни средства и автобуси, обясни Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по автомото подготовка като подчерта, че 75% са фиктивните.Фиктивно обучените се водят обикновено като регистрирани в една фирма , която реално не извършва подготовката, а е прехвърлила незаконно лиценза си върху други 50 фирми. Няма изисквания за обучителя и методите за провеждане на подготовката, уточни Иванов. Той допълни, че спекулациите за обучението не са реални. По пътя на търсене на сензацията се пренебрегват причините за тежките катастрофи по пътищата, обясни Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. Той допълни, "че на някои хора не им стига лапаницата от превоза, а искат да преядат и с обучение. Несериозно е изпитът за обучение на водачите на автобуси да се изнесе в чужбина, подчерта Йонко Иванов. Днес те ще се срещнат с изпълнителния директор на автомобилна администрация Валентин Божков, с който ще обсъдят наболелите проблеми. Йонко Иванов изброи част от техните искания и предложения - индивидуален лиценз за обучителите, видеонаблюдение на изпита, пет години стаж в обучаването, проверка на материалната база на автоучилищата, увеличаване на заплатите на хората, които провеждат изпитите, обучение от специални центрове, узаконени по Наредба 37.
Източник: Кросс |