Почти всички запитвания засягат цялото трасе на бъдещата "Черно море" от Дуранкулак почти до Резово или поне до Малко Търново и не се отнасят само за отсечката Варна-Бургас, уточни Лазаров. По думите му интерес през последните седмици е заявен от италианската "Салини", френската "Буик", от румънски и от гръцки фирми.
Според Лазаров интересът на фирмите от съседни страни вероятно е предизвикан от възможностите аутобанът да улесни придвижването на румънските туристи до Южното Черноморие. Специално запитванията от Гърция се дължат и на възможността потокът от коли да се придвижи лесно чак до Кавала. Лазаров предположи, че интересът като цяло се дължи на някакви прогнози за засилване на пътникопотока по Черноморието, които все още не са известни в България.
При концесия компанията ще трябва да изгради за своя сметка магистралата, а после ще възстанови разходите си от събирането на тол такси. Тя трябва да осигури и алтернативен път по цялото трасе, който да се ползва от водачите, които не желаят да плащат такса.
Идеята за магистрала по Черноморието бе изоставена от управляващите преди 2 години, когато стана ясно, че европейските фондове няма да финансират подобно съоръжение, тъй като то не влиза в общоевропейската мрежа пътища. По тази причина "Черно море" не влиза и в плановете за финансиране от ЕС след 2014 г. и по всяка вероятност концесията ще остане единствената възможност, смята шефът на АПИ.
Източник: в. "Труд"