Да се режат повече контролни точки на шофьорите, като таванът да е за повторни и системни нарушители. От КАТ предлагат масово да се вземат книжки с промени в наредбата, публикувана за обществено обсъждане до средата на февруари с подписа на служебния вътрешен министър
Иван Демерджиев.
В проекта не става и дума за промяна на допотопната система за отчет на водачите, която до 2012 г. беше в среда DOS, а като мина на Windows всеки може да провери колко са му точките, ако подаде писмена молба в гишето на КАТ по местоотчет и чака 3 работни дни, за да му отговорят.
Когато пък на някого му изтекат точките, от същата служба на МВР му се изпраща писмо на адреса, но то не е с обратна разписка и се оставя в пощенската кутия на входа, тоест - на произвола на съдбата, пише "Труд".
Целта е колкото може повече шофьори с изтекли точки да карат по пътищата и когато ги спре униформеният, да попита: “Какво ще прайм сеа?". И ако не се плати на ръка, следва наказателно производство, защото шофирането без книжка в България е не само административно нарушение, а и престъпление. Въпреки това досега не е изобретен начин как човек с едно кликване да влезе в сайта на МВР и да провери колко точки му остават.
Най-ниското предложено наказание в проекта е да се режат 8 точки и то само за 2 нарушения - за управление на МПС, чиито номера не са сложени на правилното място (този текст фигурира специално за мотористите, които си крият задните номера под седалката) и за използване на мобилен телефон без хендсфри.
Всички останали нарушения - все едно, че ги е хванала инфлацията и вече ще се плащат с 10,13,15 точки при запазен брой от 39 за шофьорите и една трета по-малко за младите водачи - 26. Толкова - 26 точки е и най-високото наказание в наредбата за системните нарушители, които три или повече пъти за една година са хванати да карат с над 50 км/ч в населено място или да возят опасни товари.
Предлагат се и два вида рязане на точки за алкохол - до 0,8 промила 8 точки и до 1,2 промила 12 точки.
С така предложените промени КАТ и кратковременният МВР шеф за пореден път доказват тоталното си неразбиране какви са причините за катастрофи по българските пътища и че с ударното производство на повече и повече нарушители няма как да бъдат отстранени.