В обръщението си към институциите, движението дава и конкретни предложения за подобряването на услугите на мобилните оператори.
Публикуваме целия текст на писмото:
Уважаема госпожо Цачева,
Уважаеми господа,
Гражданско движение за национално единство и спасение «ДНЕС» и Общество на пострадалите от произвола на монополите (електроснабдяване, водоснабдяване, газоснабдяване, топлофикация) и мобилните оператори (МТел, Глобул и Виваком), са сериозно разтревожени от увеличаващия се брой сигнали на граждани за влошеното качество на обслужване от страна на мобилните оператори в България.
Гражданско движение «ДНЕС» получава стотици сигнали на граждани от цялата страна.
Най-често срещаните проблеми, с които се сблъскват хората, са свързани с начина на:
• Прекратяването на договорите с мобилните оператори.
• Неясно формулираните условия по договорите.
• Тромавата процедура по преносимост на номерата и др.
Ето защо, представяме на Вашето внимание следните граждански искания:
• В случай на предварително прекратяване на договор с мобилен оператор, неустойката да не надвишава 10% от дължимите такси до края на срока на договора.
• Клаузите по договорите с мобилните оператори да бъдат ясно и разбираемо формулирани за всички категории граждани.
• Шрифтовете, използвани за съставянето на договорите и фактурите, да бъдат с размер, отговарящ на стандартен наборен текст.
• Да се прилагат стриктно механизмите за бърз и лесен пренос на номерата на един мобилен оператор към друг.
Разчитаме на необходимото внимание към проблемите, повдигнати от гражданите, както и на съдействието Ви за най-бързото им разрешаване.