ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Гроздан Караджов: Превозвачите ще могат да обжалват наложените им от ТОЛ системата санкции | ||||||
| ||||||
"Целта е тези високи наказания заради пропуснати сегменти или пропуснато начало или край на маршрута, те да могат след това чрез своя оператор, който ги поддържа, да заявят тези грешки и да не бъдат третирани като нарушители. Така нарушенията, които се дължат на неволни грешки, ще бъдат изчистени и очакваме да останат не повече от 10% от сегашните". Регионалният министър заяви категорично, че има политическа воля за въвеждане на такси за тежкотоварните превозвачи за използване на второкласната пътна мрежа и протестите не биха повлияли това решение. Предложението на Министерството на регионалното развитие и благоустройството е тировете да плащат между 2 ст. и 7 ст. такса на километър. "Естествено е, че ако досега си плащал 0 стотинки, всяка цена, която ти предложат, ще е висока. Със същите аргументи е отклонено въвеждането на ТОЛ такси за второкласната мрежа през 2020 г. – уплашили са се от протестите. Аз съм "за" превозвачите да изразят гражданския си глас, но има политическа воля да подредим нещата така, както трябва да са", каза Караджов. В момента приходите от пътни такси, които събира държавата, се попълват на две трети от леките автомобили и на една трета от тежкотоварния транспорт. Идеята на ТОЛ системата обаче е съотношението да е обратно, тъй като тежкотоварните автомобили цапат и амортизират повече пътната мрежа. Затова паралелно с въвеждането на ТОЛ такса за второкласната пътна мрежа, се предвижда и поевтиняване на годишната винетка за леки автомобили с около 10 лева от догодина. Освен това често шофьорите на тежкотоварните автомобили избират второкласната пътна мрежа, за да избегнат таксите, което допълнително води до износването ѝ. Според министър Караджов заплащането на ТОЛ такса за този тип пътища няма да оскъпи сериозно превоза на товари. "За фалити не може да се говори. Представете си - един ТИР превозва на 300 км литър олио или килограм брашно, ще се оскъпи не повече от стотинка. Така че не смятам, че може да говорим сериозно за инфлация. Може да го подхвърлим на масата като теза, но не се подкрепя икономически", каза Караджов. По въпроса с изграждането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле регионалният министър заяви, че се води "тежък диалог" с Министерството на околната среда и водите. Три работни групи по настояване на екоминистерството проверяват всички варианти за строеж на трасето и това ще отнеме няколко месеца. |
Още по темата: | общо новини по темата: 40 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: