ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Гроздан Караджов: Тежкотоварните автомобили направиха второкласните пътища на юфка | ||||||
| ||||||
Министър Караджов попита бранша дали е справедливо българските граждани да продължават да плащат за пътища втори и трети клас, а превозвачите - не, както и дали е справедливо гражданите с леките си автомобили да плащат два пъти повече от превозвачите с тежкотоварните автомобили. "Републиканската пътна мрежа, която се стопанисва и за която се харчат пари от бюджета, е малко над 20 000 километра, а тежкотоварният трафик плаща едва 15 процента за ползването на тази мрежа. Сравнение с тол таксуването, например на автобус над 12 тона, спрямо съседни на България страни, показва между 10 и 20 пъти по-ниски цени спрямо съседните държави“, изчисли регионалният министър. По думите му решението на старта на тол системата у нас да се намалят тарифните ставки и да се прилага нулева ставка за пътищата втори клас, е било временна мярка заради пандемията. Караджов настоя, че разговорът по темата трябва да бъде продължен. "Тол системата в страната е въведена за заплащане на мрежа с дължина от 6050 километра, но реално е изключена второкласната мрежа и се таксуват само 3115 километра. През 2020 г. са събрани 267 млн. лева от винетни такси и 111 млн. лева от тол такси, през 2021 г. - 271 млн. лева от винетни такси срещу 158 млн. лева от тол такси“, изтъкна министърът. той посочи още, че всички автобуси, преминали през държавата ни миналата година, са генерирали 1,6 млн. лева. "Текущата тарифа в България е 12 стотинки на километър или три-четири пъти по-ниска от най-близките до нашите тарифи в Европа“, отбеляза Караджов. Вицепремиерът подчерта, че актуалният обхват на системата за тол такси създава прекомерно голямо натоварване на републиканската пътна мрежа, която остава извън обхвата от тол таксуването, защото е икономически много изгодно да се заобикалят маршрутите с платена тол такса и да се преминава по второкласните пътища, за което нищо не се плаща. Караджов напомни, че тази мрежа никога не е била проектирана и не може да издържи на толкова интензивен и тежък трафик. Той посочи пътни участъци, в които има и претоварени третокласни пътища. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Коледният базар на пл. "Независимост" във Варна се завърна
11:58 / 01.12.2024
Закърпиха положението в район "Одесос"
14:10 / 30.11.2024
Уловиха двуметрова есетра в морето край нос Емине
13:23 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (458) | 14% | |
Не се справи (642) | 19% | |
Пълна трагедия (1773) | 53% |
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: