Груби нарушения по морето: Рекламира се като ресторант, а в реалност е бистро
273 проверки са направени по Черноморието от служители на Комисията за защита на потребителите, от тях 191 са в заведения за хранене и развлечения, 82 в места за настаняване.
"Най-честите нарушения са за липса на категоризация и предоставяне на невярна и заблуждаваща информация в обекта – рекламира се като ресторант, а в реалност е бистро". Това обясни старши инспектор Тодор Стоянов в ефира на NOVA NEWS. Проверки предизвика случаят на семейство, платили почти 500 лв. за пържоли в ресторант на крайморско заведение.
"Поискахме удостоверение за категоризация. Менюто трябва да бъде на български и на чужд език с цени в български лева и обявен грамаж. Цените трябва да са еднакви за всички туристи. Нямаме правомощия да контролираме дали цената е за порция или за грамаж, обясни инспекторът.