"През последната година от управлението на ПП ГЕРБ започна удълбочаване на варненския плавателен канал за връзка с пристанищата, намиращи се във Варненското езеро. Изключително важно мероприятие, което трябваше да бъде извършено. Бяха дадени 435 млн. лв., платени последователно от държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура“, която прехвърля без търг, без конкурс средствата към "Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД, след което то ги прехвърля на ЕС Билд ДЗЗД. Оттам заминават за калинградското параходство "Гидрострой“. С нашите 435 млн. параходството купува дълбачките и извършва удълбочаването на канала. Абсурдна ситуация, за която алармирахме не един и не два пъти от трибуната на Народното събрание“. Това заяви народният представител от "БСП за България“
Борислав Гуцанов от трибуната на Народното събрание и се обърна с въпрос към служебния министър на транспорта
Христо Алексиев дали има предприети действия по този въпрос от Министерство на транспорта, предадоха от
пресцентъра на БСП.
Гуцанов посочи, че тогава председател на Борда на директорите на Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура“, отпуснало средствата, е Георги Тодоров, който в момента е министър на електронното управление в служебния кабинет. Социалистът посочи още, че е станало ясно, че има три точки, които не могат да бъдат удълбочени – едната е веднага след Аспарухов мост, втората – на канал номер 2, който отива към пристанище "Варна-Запад“.
"Освен това, самият Аспарухов мост ще падне, ако се направи това удълбочаване, без той да бъде укрепен. И на практика се получи, че се дадоха едни огромни средства без търг, без конкурс – и няма никакъв ефект, а е необходимо това удълбочаване“, допълни Гуцанов и посочи, че за да бъде изпълнено ефективно цялото това действие, трябва да има удълбочаване и на самата стена, където застават корабите на пристанище "Варна-Запад“, което също е невъзможно да стане, тъй като са необходими още допълнителни средства.
"Кметът на Варна, г-н Портних, също не намери време в продължение на 4 години да направи така, че тръбата, която е за мръсната канализация между Аспарухово и Варна, да бъде закопана в дъното, така че да може да стане това удълбочаване. Моят въпрос е какво се върши по тази цялата процедура, така ли ще отидат на вятъра тези 435 млн. и какви действия е предприело Министерството на транспорта“, попита социалистът служебния министър на транспорта
Христо Алексиев и призова специализираните органи да се произнесат по въпроса.