Хиляди българи се възползват от електронните услуги на МТСП

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
12:02 / 13.05.2020
2136
Звената към Министерството на труда и социалната политика (МТСП) ще продължат да предоставят електронни услуги и след края на извънредното положение. От 13 март до 13 май 2020г. от тях са се възползвали над 72 000 души.

Агенцията по заетостта (АЗ) е обслужила по електронен път 12 577 лица при регистрацията им като безработни. Най-много са били в столицата – 4 428. Подадените по електронен път заявления за изплащане на компенсации по мярката 60/40 чрез Системата за сигурно електронно връчване са повече от 10 000.

В Агенция социално подпомагане (АСП)  са подадени 3697 онлайн заявления от граждани за детски, семейни помощи и за хора с увреждания, както и за винетки. Най-много са били по Закона за семейни помощи за деца -1898.

Агенцията за хора с увреждания е обработила 270 електронни заявки, като в 163 от случаите хората са ги потърсили за актуализация на данните на регистрирани специализирани предприятия и кооперации на и за хора с увреждания. Постъпили са 134 проектни предложения по финансираните от Агенцията програми по електронен път, както и 50 въпроса от хора с увреждания в модула "Въпроси и отговори" в интернет страницата, свързани основно с правата по Закона за хората с увреждания.

От 13 март 2020г. до момента ИА "Главна инспекция по труда" (ГИТ) също е обслужвала хората предимно онлайн. По електронен път са предоставени почти 45 000 услуги за граждани. Заради активизирането на земеделския сезон най-много са образците на договори за краткотрайна сезонна селскостопанска работа – 22 225. Близо 10 500 са подадените декларации за условията на труд съгласно Закона за здравословните и безопасни условия на труд. Още 12 000 са удостоверенията за липса/наличие на нарушения на трудовото законодателство, основание за отстраняване от обществена поръчка. Повечето от тях – почти 9900, са генерирани от възложители, т.е. проверката е извършена от други администрации по служебен път.

Онлайн услугите, които Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) е предложила на гражданите, са 402, като повечето от тях са свързани с правата на децата. На Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили около 4000 обаждания. Консултациите са по различни теми, които интересуват децата. ДАЗД помага на хората и чрез рубрика за психологическа подкрепа "Попитай тук COVID-19" на сайта на Агенцията. Над 75 граждани са потърсили подкрепа чрез нея. Повечето въпроси са свързани с вируса и неразбирателства в семействата, породени от социалната изолация.

Виж коментарите (0)

Още по темата (14980):
15.11.2024 Д-р Бацелова: Новият подвариант на COVID-19 e по-заразен, но няма повод за паника
14.11.2024 Лекар обясни защо мъжете карат по-тежко настинките и грипа
13.11.2024 Новият вариант на коронавируса ХЕС вече е в България, много е заразен
10.11.2024 Здравният министър: Имаме едва пет позитивни проби за грип и 500-600 позитивни теста за COVID-19 за седмица
06.11.2024 Казаха кога ще е налична противогрипната ваксина за деца
06.11.2024 Случаите на ходеща пневмония се увеличават
Още новини от Национални новини:
И на балотаж: Няма председател на 51-ото НС
НАП с важно съобщение за физическите лица
Силви Кирилов с уникален коментар: Поради разстройства в ендокрин...
Асен Василев кратко: "Продължаваме промяната" не се моли на никой...
Борисов към ПП-ДБ: Обикаляли сте да предлагате Бойко Рашков за пр...
Депутати скочиха яростно срещу Явор Божанков и го съсипаха от под...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).