И от А1 излязоха с позиция във връзка с цените на плановете

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (5)
19:13 / 23.12.2021
3109
И от "А1 България“ изпратиха официална позиция до медиите във връзка с цените на плановете и твърденията на Комисия за защита на потребителите (КЗП) за нелоялна практика при индексацията на месечните абонаментни такси.

"На 21 декември "А1 България“ предприе комуникационна кампания относно индексиране на месечните абонаментни такси по договорите за ползване на телекомуникационни услуги, за която уведомихме КЗП на 13 декември. Промяната на месечните такси включва средногодишния индекс на потребителските цени за предходната и тази година (прогнозно около 4,1%)“, обясняват от компанията.

"В интерес на потребителите сме решили индексацията с индекса за 2020 г. да бъде реално отразен в месечните сметки на абонатите през първото тримесечие на 2022 г., заедно с индексацията за 2021 г. По този начин ще бъде избегнато неудобството от две последващи промени в сметките“, уточняват те.

"Друго предимство на този подход е, че месечните абонаментни такси ще бъдат индексирани на по-ниска база спрямо индексацията в две различни години и съответно крайното увеличение ще бъде по-малко за клиентите. Индексирането на таксите бе наложено от инфлацията, която се наблюдава през предходните няколко години. Всичко това произтича от повишените цени на технологично и строително оборудване, свързаните услуги и енергийни продукти, чрез които ние изграждаме и поддържаме нашите мрежи, за да осигурим свързаност на потребителите“, обясняват от А1.

"Разходите ни за създаване и предлагане на качествени продукти и услуги се увеличават, докато цените ни останаха без промяна през 2020 и 2021 г., а мрежата ни регистрира все по-голямо натоварване“, допълват те.

Ето какво още пише в официалното становище на А1:

Употребата на мобилни и фиксирани услуги се е увеличила в пъти през последните години. Ако вземем за пример мобилния интернет, в момента потребителите заплащат много по-ниска цена за мегабайт мобилен интернет, отколкото преди няколко години. Тази тенденция доведе и до високото търсене на неограничени мобилни планове в момента. Поради тези причини се налага да индексираме цените на нашите услуги, за да компенсираме нарастващата инфлация и предизвиканите от нея по-високи разходи за компанията.

А1 винаги е спазвала стриктно законите и регулациите, като е водила прозрачен диалог с институциите и държавните органи. Индексацията за текущата година с индекса за предходната се въвежда сега, при наличието на безспорно правно основание. Единствено водени от потребителския интерес, взехме решение индексирането да бъде отразено в началото на 2022 г., когато се генерират фактурите за ползвани услуги за месец декември 2021 г. Тогава се очаква Националният статистически институт да публикува и средногодишния индекс на потребителските цени за 2021 г. Планираме двата индекса да се сумират и да се приложат наведнъж за бъдещи фактури, без да засягат вече издадени такива.

В случай че Комисия за защита на потребителите настоява да приложим веднага индексацията за настоящата година и отделно в 2022 г. да индексираме с инфлацията за 2021 г., потребителите ще бъдат поставени в по-неизгодно положение и ще понесат по-високи цени. Както винаги досега и при този случай ще разчитаме на диалогичност от страна на държавните институции, тъй като се стремим да бъдем максимално прозрачни и коректни в отношенията си с крайните потребители. Свързаността е по-важна от всякога и нашите услуги са структуроопределящи за цялото общество. Поради тази причина за нас е важно да продължим да ги развиваме и да предлагаме качествени телекомуникационни услуги, а единственият начин е да се съобразяваме с икономическата обстановка и ситуацията на пазара.

Виж коментарите (5)

Още по темата (76):
19.09.2024 Потребители се отказват да сменят мобилния си оператор, след като разберат каква сума трябва да платят
11.09.2024 Пореден удар по телекомите у нас
18.04.2024 ЕС обмисля обединяване на телекомуникационните оператори 
25.03.2024 Супер новина! Ето кога ще имаме право да се откажем от мобилни услуги без плащане на неустойки
19.03.2024 "Ние, потребителите": КЗП не изигра картите по най-добрия за нас начин в казуса с  телекомите 
18.03.2024 Договорите на телекомите ще гарантират повече баланс и реципрочност за потребителите
Още новини от Национални новини:
Директорът на "Асоциация Анимус": Случаите с домашно насилие став...
Луций Цезар или Гай Цезар? Разкрита е самоличността на статуята, ...
Проф. Боян Дуранкев: Ако България влезе в Шенген, ще ни имат дове...
Андрей Райчев: В парламента има жалки усилия на оцеляващи хора да...
Доц. д-р Лъчезар Лозанов: Част от пациентите с преддиабет имат но...
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за времето за декември, снегът...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).