Илин Димитров: България трябва да влезе в телефоните на европейците

Автор: Йоланда Пелова
Коментари (0)
19:12 / 11.10.2024
1420
Очаква се отново да има много силен зимен туристически сезон. Продуктът ни има добро качество и е на добра цена, а увеличението на заетостта на хотелите се предпоставя от качественото предлагане на различни ресурси, които планината и ски-курортите ни предоставят. Това каза в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“ Илин Димитров – секретар на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура.

Наблюдава се ясен дисбаланс по направление летен и зимен туристически сезон, като летният сезон изостава и все още не могат да се достигнат нивата на 2019 година, докато за зимния сезон има увеличение с 25% спрямо 2019 година. По думите му по-доброто развитие на зимния сезон се дължи на това, че българският пазар успява да покрие предлагането и полетната програма не е толкова натоварена, на голямо развитие в балнео и спа сектора, както и това, че ценообразуването е по-скъпо, но на базата на това се очаква и по-качествен продукт. "За да засилим летния сезон ни трябва много по-наситена чартърна програма и нискобюджетни авиолинии.“

По думите му ДДС ставката от 9% за общата туристическа услуга, за спортните съоръжения, за ресторантите и за туроператорите за входящ туризъм трябва да остане постоянна мярка. "Ние продаваме една година напред и цените за 2025 година са образувани на база тези 9%. Ако пак променим нещата в 12 без 5, ще бъде много лош сигнал отново към всички туроператори, към всички партньори и към всички клиенти,“  обясни той.

Според Илин Димитров улесненията в туризма винаги дават добри резултати, като има 4 направления, които трябва да бъдат оптимизирани: по направление достъпност до страната ни, издаване на визи и свързаните с това процедури; второто направление това е свързаността – оптимално работещи КПП-та, пътища и инфраструктура, върху което според него трябва да се акцентира; третото направление е качеството на продукта и четвъртото направление, което е свързано е с качеството, това са кадрите, които не достигат.

Рекламата е от съществена важност за развитието на туризма и Министерство на туризма прави чудеса от храброст с малкото средства, с които разполага държавата за рекламирането на България като туристическа дестинация. "Рекламирането директно в платформите на големите социални медии е добра стъпка в добра посока, тъй като ние трябва да влезем в телефоните на европейците и просто да се утвърдим като бранд,“ каза той и добави, че когато рекламираме нещо, то не трябва да е самоцелно, а трябва да има ясен фокус какво правим и как го правим.

Виж коментарите (0)

Още по темата (206):
29.11.2024 Предупредиха ни: До часове времето се променя рязко, снегът идва
29.11.2024 Проф. Рачев посочи къде може да се усложни обстановката заради снега
29.11.2024 В очакване на снега: Практични съвети за шофирането в зимни условия
29.11.2024 Идва ли лошото време?
28.11.2024 Защо на някои хора им е по-студено, отколкото на други?
28.11.2024 Можете ли да забележите полярната мечка на това изображение? Имате 10
секунди
Още новини от Национални новини:
Вижте кадри от мястото на АМ "Тракия", на което камион падна от м...
С подкрепата на ГЕРБ-СДС Киселова е на балотаж със Силви Кирилов,...
Пеевски: Няма да гласуваме на балотажа. Ако опрат до нашата помощ...
Атанас Зафиров: Оптимист съм, че до края на деня ще има избран пр...
Адвокат за случая с починалото бебе: Докато продължават заплахите...
Да очакваме ли скок в цената на олиото?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).